Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2008, 20:44   #33
Eugeen Rob Kraat
Vreemdeling
 
Eugeen Rob Kraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2008
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Momenteel vervult geld verschillende taken en het is daar dat het probleem ligt. Het is niet enkel een waardemeter maar ook een waarde op zichzelf alsook een ruilmiddel. In essentie is het echter een rekensysteem.
Lijkt me een geniaal idee om de functies van elkaar te scheiden (maar wie ben ik? Zeker geen geld-deskundige)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Vandaar dat ik persoonlijk geneigd ben om het geld als rekensysteem te koppelen aan de eenheid van energie.
Ik heb erover nagedacht, en blijf er paf van staan. Ben benieuwd of iemand er nog iets beters op vindt. Pech voor mij dan, nu ik zo enthousiast ben over dit idee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Wat ik wou stellen is dat we daar als burger de keuze zouden in moeten hebben. En niet dat door een verdrag dat door enkele politici wordt goedgekeurd het monetaire monopolie zomaar naar de private banken doorgeschoven wordt.
En als de politici besluiten, hoeven wij niet na te denken, denken we, en als wij niet nadenken, denken zij aan niets anders dan hun imago en hun èchte, verborgen opdrachtgevers.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Het is niet toevallig dat dit art 123 een van de duidelijkste is in heel het verdrag, ge ziet wel dat het duidelijk kan als ze willen. Er is inderdaad zéér veel geld mee gemoeid.
Hm. Als er veel op het spel staat zijn ze gewoonlijk juist onduidelijk. Misschien hebben ze gedacht: iedereen mag het lezen, rekenen zullen die lezers toch niet. Ik ga dat eens lezen, èn ook "rekenen".

Bedankt, Paul! Als ik me voorstel hoeveel invloed dit beleidsterrein op ons leven heeft, begin ik te duizelen; en het lijkt politiek nog vrijwel braak te liggen. Veel problemen die mij onoplosbaar voorkwamen zien er nu anders uit. Ik hoop nog veel vragen op jouw antwoorden te hebben.
__________________
Jens-Peter Bonde (EU Democrats): "Try and find at least one single law in any member country that will remain fully untouched by the Lisbon Treaty!". Een half jaar later heeft nog niet eens het JA-kamp in Ierland er eentje gevonden. http://eudemocrats.org/ www.newropeans.org

En Verhofstadt? Voor hem was Lissabon een lopende zaak.

Laatst gewijzigd door Eugeen Rob Kraat : 9 juli 2008 om 20:48.
Eugeen Rob Kraat is offline   Met citaat antwoorden