Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2017, 13:56   #48
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim Bekijk bericht
Vroeger wisten de mensen niet zo goed wat racisme was. Dat woord raakte bekend na de opkomst van het Vlaams Blok, en toen begon iedereen elkaar uit te maken voor racist.
Sommige autochtonen doen overdreven vriendelijk omdat ze niet bestempeld willen worden als racist, en allochtonen denken bij elke autochtoon dat het zo'n VBer (= racist) is.

Het is zoals in de VS waar je lange tijd racistische partijen had en blank en zwart daardoor de grootste vijanden werden. Men is verder en verder van elkaar gaan groeien en bij de minste onenigheid wordt men geweldadig tegenover elkaar (rellen).

Persoonlijk begrijp ik racisten niet, omdat ik nooit een hekel kan hebben aan een bepaalde kleur/afkomst. Het kan echter wel zijn dat ik me erg zou storen aan bepaalde individuen.
Waar ik dan ook een ERGE hekel aan heb, en samen met mij alle allochtonen, is aan het Vlaams Blok/Vlaams Behang en haar aanhangers. Bij ons is het "Vlaams Blok" een scheldnaam die gelijk staat aan "hoer", en ander erge scheldnamen.
Veel mensen weten nu nog altijd niet wat racisme is. Racisme is mensen discrimineren op grond van aangeboren fysieke kenmerken (bv huidskleur). Iets wat ik zelf volkomen verwerpelijk vind. Racisme moet intussen zowat de meest te pas en vooral te onpas gebruikte term zijn geworden. Voor eens en voor altijd (en alle lefties goed lezen nu): je bent niet automatisch racist als je fout gedrag van een minderheidsgroep aankaart. Voor alle duidelijkheid, ook niet als je fout gedrag van een meerderheidsgroep aan de kaak stelt. En ook nog dit: als je te pas en te onpas 'racisme' roept, verliest het woord uiteindelijk zijn betekenis en zijn kracht.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden