Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2002, 03:17   #18
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Kortom, wees eerlijk: vlaamsnationalisme in dit derde millenium behelst enkel de illusie van er financieel beter op te worden, een ander argument las ik hier op dit forum nog nooit.
Och jong, ik heb de indruk dat gij echt niet veel afweet van het Vlaams-nationalisme zenne. Dan zoudt ge wel beter weten dan te verklaren dat het alleen om de transfers draait. (die bestaan natuurlijk wel, maar u gooit blijkbaar graag uw geld in bodemloze putten - ik niet)

België is een land dat symbool staat voor de haat. Haat jegens Vlaanderen en zijn inwoners. Na de oorlog heeft deze staat geprobeerd de Vlaamse beweging uit te roeien. Er werd een genocide georganiseerd tegen alle bewuste Vlamingen. Vrouwen werden op grote schaal verkracht en onteerd, onschuldige mensen standrechterlijk geëxecuteerd, burgerrechten ontnomen, in de gevangenis gegooid louter omdat ze Vlaamsgezind waren of omdat ze de ene bezetter (Duitsland) hadden verkozen boven de andere (België). Alle landen in Europa hebben amnestie afgekondigd, in het belang van hun eigen voortbestaan. Alleen in België is en blijft (!!) dit onbespreekbaar. De blinde haat jegens Vlaanderen is gewoon onbeschrijfelijk en onverklaarbaar. Zolang men niet tot verzoening komt, blijft deze wonde etteren en worden de frustraties van generatie op generatie overgedragen. Als België uit mekaar spat, zal het dat voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben.

Maar bon, dat was dus maar een andere reden om Belgie te laten stikken. Een andere is de politieke inertie van dit land. Aangezien we verplicht zijn om met mensen van een totaal andere taal en cultuur tot een vergelijk te komen, is elke politieke beslissing een waterig compromis waar noch Vlaanderen, noch wallonië mee gediend is. Daardoor wordt er gewoon rotslecht beleid gevoerd. Herinner u de wafelijzerpolitiek mbt overheidsuigaven, of Waalse werkgelegeheidsministers die Vlaamse bedrijven gaan verplichten jongeren aan te nemen, terwijl er in Vlaanderen helemaal geen werkloze jongeren beschikbaar waren. Dat is dus een argument dat verschilt van het financiële: Belgie wordt slecht bestuurd door zijn halfslachtige twee-en-een-half-ledigheid.

Wilt u nog wat argumenten? Belgie is een uitvinding van de Europese grootmachten om het oude Middenrijk koest te houden (Bourgondië, de Nederlanden). Verdeel en heers, nietwaar? We zouden een veel grotere zeg hebben in Europa als we een unie zouden vormen met Nederland en een einde zouden stellen aan het Belgisch separatisme van 1830. België staat echter een toenadering tot Nederland in de weg, omdat de kleine franstalig-Brusselse minderheid die dit land bestuurt, elke toenaderingspoging in de kiem smoort. Kijk maar naar de toenadering tussen Sabena en KLM of Belgacom en KPN. Deze initiatieven werden door het establishment onmiddellijk gekelderd. Tegen Franse inmenging is echter nooit een bezwaar. Suez-Lyonnaise des eaux mag rustig al onze strategische sectoren opkopen en op deze manier eigenlijk een economische bezetting doorvoeren.

En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan. Eigenlijk zou ik de vraag willen omkeren. Heeft u enig zinnig argument VOOR het voortbestaan van België? En kom niet af met "het is altijd zo geweest" of "traditie" he. Het is een beetje zwak dat u uw eigen argument enkel kan onderbouwen door uw tegenstander belachelijk te maken. Het toont aan dat u geen enkel poisitief argument in handen heeft om het voortbestaan van deze institutionele bufferzone tussen Duitsland en Frankrijk te verantwoorden.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden