Discussie: Weet er iemand
Los bericht bekijken
Oud 19 september 2008, 21:55   #5
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
hoe het komt dat plastic zakjes en verpakkingen nog steeds niet verboden zijn terwijl er milieuvriendelijke alternatieven zijn ?

Of zijn die alternatieven toch niet zo milieuvriendelijk ? Breken ze bvb wel af maar zouden ze teveel landbouw grond verbruiken ?
Wat betreft België hebben we ons gefocust op een recyclage-economie.
Wat mij betreft een slechte keuze, maar ik denk dat het antwoord in die richting is te zoeken.

De alternatieven zijn ook niet altijd even wenselijk. Als je een plastiek-achtige wil maken, wat soms noodzakelijk is bv voor het volledig hermetisch en antibacterieel afsluiten van dingen, moet je gebruik maken van maïs bv. Dit heeft het nadeel dat de plastic uit mekaar kan vallen, maar ooik dat maïs voedsel is natuurlijk ...

Voor de rest vind ik het een schande dat plastic zoveel gebruikt wordt, zelfs voor voedingswaren. Zeker gezien de olieschaarste en de schadelijke effecten van plastic op onze gezondheid die talloos zijn, zijdne hart-en vaatziekten, kanker, ... En dan heb ik het niet eens over de stoffen die vrijkomen bij de productie van plastic.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden