Los bericht bekijken
Oud 3 april 2011, 17:04   #170
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Seks tegen iemands wil is een verkrachting hoor, een in mijn ogen veelvoorkomend gebruik wanneer je iemand laat trouwen met wie je van haar noch pluimen kent, om vervolgens een huwelijk te consumeren, echt veel zin zou de gemiddelde vrije vrouw daar niet in hebben, u boft maar gelovige vrouwen te kunnen wijsmaken dat dit de wil van uw Allah is, maar buiten die groep is uw opvatting lachwekkend.
Hoe? Is dat alles wat ik daar heb geschreven, of wat?

Zonder aanwezigheid van overtuiging kan je niemand iets wijs maken. Je kan proberen om tegen zijn/haar wil een druk te oefenen, maar dit is niet duurzaam; cijfers liegen niet.

Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil, maar OP VOORWAARDE (en lees dit goed, anders ga je straks onzin uitflappen) DAT ER EEN CULTURELE, RELIGIEUZE EN/OF THEOLOGISCHE OVERTUIGING AANWEZIG IS. Deze overtuiging bedekt en onderdrukt jouw eigen begeertes en vervolgens verkies je jouw culturele/religieuze identiteit, maatschappij, familie en gezin boven individuele wens, neiging of voorkeur.

Begrijp jij nu beter wat ik bedoel met ("vrijheid" = geen zin zonder overtuiging) ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Seks tegen iemands wil ..dit de wil van uw Allah ..
Alice, vertel eens wat een wil is, maar zonder gebruik te maken van karikaturale, literaire of straat -taal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
de ideologie van een warlord uit de zevende eeuw?
Je kan toch soms je eigen mening uiten/verdedigen zonder de andere te beledigen, of niet? Of lukt het niet met argumentatie?
porpo is offline   Met citaat antwoorden