Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2016, 11:21   #204
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Volgens het nieuws, woont twee jaar in Munchen leefde van een leefloon, psychologisch niet goed, problemen op school en speelde veel shootgames.

De schuld van de maatschappij dan maar zeker.
Tja, in Nice heeft de mythe van de eenzame loner twee dagen stand gehouden, de Afghaanse zelfgeradicaliseerde (wat een woord trouwens) mythe hield het geen dag vol. Het ging zo snel dat terwijl Merkel het nog steeds over een ongeluk had na de ontdekte zelfgemaakte IS-vlag, er al een door IS vrijgegeven video van de dader waarin hij zijn motieven uitlegt op het net circuleerde.

Nu zou het om een jochie gaan dat op school gepest werd en zijn diploma niet haalde, mogelijk van school werd gestuurd.

Wat mij echter het meest verbaast, is de manier waarop de media, en zelfs sommige forummers, waarvan er één het gore lef heeft om over moslimbashers te wauwelen wanneer je het niet eens bent met zijn visie, hun wensdromen voor werkelijkheid hielden en de man op de beelden van de MacDonalds als een blanke extreem-rechtse zagen die Breivik wou vieren en zelfs "klotebuitenlanders" zou hebben geroepen.

Zelfs op smartphone-schermpjes ziet die gast er alles behalve blank uit.

Werkelijk zo blind en afkerig voor de realiteit dat ze hun eigen bijeen gefantaseerde uchronie beginnen te fabriceren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline