Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2017, 23:51   #2332
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Frankrijk is sociaal protest geen lege doos. Als Macron de arbeidswetgeving verregaand liberaliseert, dan is de kans groot dat hij met flink wat volksprotest te maken krijgt. En in Frankrijk herleidt zich dat niet, zoals bij ons, tot één of twee betogingen in de hoofdstad.
Diezelfde mensen, die niet zijn gaan stemmen? Daar wringt de schoen, vakbonden, ik weet, dat ze in Frankrijk nog veel machtiger zijn, dan in Nederland, maar in tegenstelling tot de Volksvertegenwoordiging, zijn ze toch echt maar belangengroepen. Effectief verzet uit het Assemblee zou mijns inziens veel legitiemer zijn geweest.

Dit is allicht ook een deel van de Franse Paradox de meerderheid wil hervorming mits het hem of haar zelf niet treft. Het is een beetje als verkeersveiligheid onderzoeken, de rest rijdt slecht, ik niet.

Hoe dan ook, ik ben het met u eens, dat Macron flink wat te verduren gaat krijgen van de Vakbonden, maar hij is het aan zijn kiezers verplicht om niet te snel (liefst niet) door de knieën te gaan.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden