Los bericht bekijken
Oud 20 november 2017, 07:59   #86
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Niemand zag ooit kwaad in Zwarte Piet tot er eentje (1-tje, één-tje) begon te klagen over racisme en de PoCobrigade sprong meteen op de kar. Hun reactie was textbook Pavloviaans en het gros van de bevolking is dat nu beu.

Ik zie hier eigenlijk een parallel met de reactie van Termont op de krakerscrisis: hij toonde medelijden met de krakers! We gaan nog lynchpartijen krijgen als onze beleidsmakers zo idioot blijven reageren.
Dat zijn ze (die beleidsmakers) inderdaad in de hand aan het werken met hun idiote reacties.

Maar misschien leggen ze het daar wel op toe dat de mensen zelf opruimacties gaan houden in de zin van dat zijzelf dan hun handen in de onschuld wassen tijdens het scanderen van de zin: Wij hebben hebben dat niet gedaan, wij commandeerden dat niet en ze gelijk gaan vingerwijzen naar zij die het wel opgestart zouden zijn?

Dat laatste klinkt kleuterschool achtig maar ...

Hoe ontstaat een oorlog? Als beleidsmakers/politici/landleiders er zelf geen oplossingen meer voor hebben, de problemen waarmee men ze opzadelde en er geen touw meer kunnen aan vastknopen ... gooi de boel dan maar overhoop?

Ik hoop dat ik dat weer maar eens totaal verkeerd zie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2017 om 08:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden