Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2017, 00:53   #22
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je lijkt mij wat al te enthousiast om paniekerig sensatienieuws op het forum te gooien. Ik zit op dit ogenblik ook met veel meer cash dan ik ooit in mijn portefeuille heb gehad. Maar wat ik zeker niet ga doen wanneer een beurscrisis losbarst is "snelsnel" opnieuw kopen. Want je weet nooit op voorhand hoe diep het zal gaan. Nadat je opnieuw "snelsnel" gekocht hebt kunnen de betrokken aandelen nog steeds verder neerwaarts wegglijden. Voor dat opnieuw kopen neem ik alle tijd, gespreid over twee, drie jaren en systematisch, om de x maanden voor een zelfde bedrag.
Enthousiast?
Paniekerig?
Sensatie?
Ik, gebruikte gegevens, om ermee tot conclusies te komen.
Vandaar trendlijnen, data, ...
Hoe "diep" iets zou kunnen gaan, wel "aandelen", zijnde papieren/elektronische beloften, kunnen net zoals fiatgeld penny status bereiken.
Diegenen die het onderste, of bovenste, uit kannen willen halen, zijn ook diegenen die kopen aan pieken of/en(nog fouter) verkopen aan bodems.
Ze denken dat de trend nog verder neerwaarts zal wegglijden, wachten met kopen, ontdekken dat dat niet zo is, en kopen dan ergens halverwege in een nieuwe stijgende trendlijn.
Om de x maanden voor een zelfde bedrag kopen is het meest gemakkelijke.
Wat het meest gemakkelijk is, is doorgaans het minst belonende.
Om te "winnen", moet je tegen grote massa's ingaan.
On the highdays of negativism, kopen.
On the highdays of positivism, verkopen.
Met lange termijn prijstrends als richtlijn.
Iets kan hoger gaan dan een vorige piek.
En lager dan een vorige bodem.
Maar de kans dat het terug weer de andere richting op zal gaan binnen je financiele horizon, is dan navenant groter.

Met cash in je portefeuille, kan snel snel kopen trouwens toch al moeilijk zijn, als de Commies beslissen tot transactie en andere limieten tot en met een 'diensten zijn gesloten wegens uitzonderlijke blabla'.
Heden ten dage zitten de SnelSnel jongens hun order 's morgens al in te geven, en hangen dan de hele dag met hun vinger boven hun knop, klaar om de fiatcijfers van elektronische plaats A naar elektronische plaats B te flitsen.
Portefeuilles flitsen wat trager.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden