Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2013, 21:26   #255
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De voorschriften uit het Oude Testament die je aanhaalt waren niet langer geldig na de Kruisdood. Behalve het werken op zondag dan. Het waren altijd al voorbereidingen op de voorschriften van het Nieuwe Verbond.
Mattheus 5:17 - Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. -

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
[/b]
Nee. Zonden worden je vergeven als je ze eerlijk en oprecht belijdt. Evenwel dienen ze nog uitgeboet in het vagevuur.
En wat heeft de dood van Jezus daar dan aan verandert?

Stel er waren 2 mannen. Beiden plegen een moord, de ene één dag voor Goede Vrijdag, de andere een dag erna. Welk wezenlijk verschil is er nu als die 2 het stille onzichtbare gaan vervoegen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Nederige mensen aanvaarden Zijn bestaan zonder een bewijs nodig te hebben.
Neen, dat doen kleuters en zwakzinnigen, als je over kabouters en dergelijke vertelt. Rationele volwassen mensen eisen meestal enige vorm van bewijsvoering alvorens hun geloof ergens in te plaatsen. Dat is echt geen nederigheid?
.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Overigens is het zo dat je verstandsvermogen als mens beperkt is. Dat is voor mij een sterke aanwijzing voor het bestaan van andere, onzichtbare, geestelijke gebieden. Het is niet omdat je als beperkt mens iets niet kunt bevatten dat het niet bestaat.
Dat zeg ik ook niet.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden