Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2017, 14:23   #63
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al dat sociaal denken kan goed zijn maar in de meeste gevallen loopt het compleet verkeerd.

Om even een situatie te schetsen binnen ons eigen gemeenschap:

Ik ken persoonlijk een dame die zelfstandig een winkeltje had. Dit bleek niet echt leefbaar te zijn waardoor ze in faitcement ging. Niet bedrieglijk dus werd ze OCMW trekkende als alleenstaande met drie kindjes.

Mevrouw zag het niet direct zitten om naar werk te zoeken, ze wou eerst eens wat verlof nemen. Dat verlof duurt nu inmiddels al meer dan 3 jaar. Leefloon plus nog wat extra's + dubbel kindervergoeding voor 3 kinderen als alleenstaande.

En dat is hier normaal. Niet moeilijk dat al wie dit in arme gebieden te horen krijgt hierheen wil komen.

Ik ken er zo nog een die al jaren dopt met 2 kindjes. Woont in een kast van een villa (nieuw gebouwd) en haar vriend, die vader is van de jongste telg en wel degelijk samen met haar woont in die Villa, die op haar naam staat, staat natuurlijk elders ingeschreven.

Dat kan hier allemaal probleemloos.
Hetgeen je zegt over misbruik van sociale maatregelen klopt natuurlijk.
Daartegenover staan natuurlijk ook gevallen van mensen die een zeer onaangenaam leven moeten leiden omdat ze door uitbuiting quasi een slavenleven moeten ondergaan.
Ik vind beiden eigenlijk niet kunnen, maar het is een discussie apart.
Ik merk dat de links/rechts tegenstelling hier toch vaak nog het grootste deel van de gesprekken beheerst.
Je vindt dat ook terug in hoe we bestuurd worden.
Nu eens met meer linkse dan weer met meer rechtse accenten.
Hetgeen links noch rechts tot nu toe afdoende op hun agenda geplaatst hebben is de aandacht voor de aantallen (mensen).
Beiden bestrijden ze de koppen die uit het monster ontspruiten (met hun eigen recepten).
Het monster zelf, wordt grotendeels ongemoeid gelaten.
Vertaald naar politiek: Je vind het thema nauwelijks terug, noch regionaal, nationaal of mondiaal.
Het gevolg hiervan is dat het aantal moeilijkheden en problemen als je het op wat langere termijn bekijkt steeds maar toenemen ongeacht de waan (links/rechts) van de dag.
Vandaar dat ik me ook vaak niet laat verleiden om hierover al te veel energie in te steken, zonder hiermee te willen zeggen dat het een overbodige discussie is.
Integendeel ze moet ook gevoerd worden, alleen zouden beiden de aantallen in hun receptenboekje moeten opnemen omdat dit nu eenmaal de klassieke links/rechts discussies overstijgt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden