Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 08:12   #101
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sorry, ik was mis, het ging over de balie niet over het parlement.

Dit zegt meer over die trut (mama van de stekkerman) dan over de beenhouwers.
http://www.gva.be/cnt/aid667918/vrou...ledigt-slagers

Vrouw van De Croo beledigt slagers
Gazet van Antwerpen 06/02/2008 om 08:55 door ssimons

Vrouw van De Croo beledigt slagers

”Er zitten tegenwoordig boeren aan de balie.” Dat beweert Françoise Desguin, de vrouw van Herman De Croo. Zij merkt op dat er “nu zelfs advocaten aan de balie zijn van wie de vader beenhouwer is”.

BR> In de slagerswereld wordt verontwaardigd gereageerd, en ook bekende slagerszonen begrijpen er niets van.

Françoise Desguin is in 1973 niet alleen getrouwd met voormalig Kamervoorzitter Herman De Croo (Open Vld), sinds dat jaar werkt ze ook aan de balie in Oudenaarde. Aan de Juristenkrant gaf ze haar mening te kennen over de evolutie aan de balie. Mevrouw De Croo merkt op dat er tegenwoordig advocaten zijn van wie de vader slager is.

”Niks tegen beenhouwers, maar enfin, af en toe tonen ze toch dat ze geen manieren hebben, hé. Vroeger waren alle advocaten zonen en dochters van universitairen. Nu is dat niet meer zo. Tegelijkertijd stel ik vast dat de intermenselijke relaties aan de balie ruwer zijn geworden. Ik denk dat het ene met het andere te maken heeft.”

Geschrokken door de commotie rond haar uitspraken zegt Françoise Desguin nu dat ze geen oordeel wou vellen, maar alleen een vaststelling deed.
“Gaat het er in het parlement dan zoveel beter aan toe?”

Willy Verbust, de landsvoorzitter van de Bond der Beenhouwers, vindt de uitspraken betreurenswaardig.

”Zij zou beter eens kijken naar hoe het er in het parlement aan toe gaat. De vertegenwoordigers van ons land vliegen elkaar continu in de haren. Vroeger was het daar ook helemaal anders, er was meer diplomatiek overleg. De attitudes veranderen nu eenmaal, de mensen zijn mondiger geworden, maar dat is overal het geval.”

Wel spijtig voor die mevrouw maar ik wil er toch haar aandacht op vestigen
dat IQ; en dit volgens recente wetenschappelijke onderzoeken in de USA; bijna uitsluitend erfelijk is via de vrouw. De genen van de man hebben in die materie dus weinig belang. Maar als hobbyist en in mijn vrije tijd veredelaar
van bloemen via stuifbekruising weet ik dat reeds lang. Veredelen is gedeeltelijk rekenen op een misstap van de natuur. Het stuifmeel van de mannelijke partner heeft bitter weinig invloed op de bekomen resultaten en zeker wat betreft sommige van de factoren. (grotere bloem, kleurresultaat;
hoogte en steviger stengels)
Wat het IQ van bloemen betreft tast ik wel in het duister.
Ik ben nog geen bloemenfluisteraar.
Maar.....als ik mijn bevindingen begin te transplanteren op mensen en met inachtneming van de laatste wetenschappelijke onderzoeken zit ik toch met vele vragen. De vader-beenhouwer kan dus ook mensen op de wereld zetten die een hoog IQ hebben. Zelfs indien zijn IQ te wensen over laat.
Trouwens we hebben in het verleden reeds een beenhouwer gehad als eerste minister. Of zijn kroost ook slim was of hijzelf laat ik in het midden.
Maar mevrouw zou ik toch aanbevelen om haar IQ up-to-date te brengen en meer te lezen over bevindingen i.p.v. te kakelen.
We hebben zelfs in de USA nu een president die geen yota afweet van de opwarming van de aarde. Maar hij heeft wel veel geld. Een begenadigd scharrelaar is hij dus wel geweest.
werkman is offline   Met citaat antwoorden