Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2017, 21:36   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Vanaf het ogenblik dat de staat zich bezig houdt met alle verborgen spaarpotjes op te sporen en zijn personeel toelaat om dat te doen ga ik akkoord met uw zienswijze.
Voor wat het verschil betreft tussen privé-werknemers en staatsambtenaren wil ik nog het volgende kwijt. Er zijn onverantwoorde verschillen. Maar ook hier zitten de darren tussen de bijen. Bijkomende pensioenen bijvoorbeeld. Weliswaar opgebouwd met bijdragen gestort door werkgever en soms door werknemers zelf. En ik ga nog een voorbeeld geven. Een neef van mezelf heeft steeds gewerkt in de banksector als manusje van alles.
Toen hij vervroegd met pensioen ging viel ik wel achterover toen ik zijn gouden handdruk vernam. Degenen die bij de staat werken krijgen ook iets bij hun pensionering. En lege doos van "La vache qui rit".
Gesnopen? Verdeel en heers en ......doe wat je wil.
Een vrijgeleide voor alle politiekers.
Ook in de privé zijn er dikkere vriendjes dan in staatsdienst.
Voor poetsvrouw moet je bij de staat soms een proef afleggen.
Voor beheerder te spelen in de privé moet je soms alleen het bewijs leveren dat je de domste zielepoot van het land bent. Gewild natuurlijk.
Gij wilt krijgen? Wel als je het nog niet gehad hebt zal je het nooit krijgen.
Zo simpel zie ik het.
Een minuut mij. Vriend

Als ik vrijwillig twee maandloon spaar om een pensioen op te,bouwen, heb ik vrijwillig de keuze gemaakt om 80 maandlonen niet te consumeren en te sparen voor later
Als een ambtenaar dat pensioen krijgt, heeft hij nooit een euro moeten sparen, integendeel hij heeft altijd twintig procent meer kunnen spenderen dan de prive die twintig procent van zijn loon moet sparen

Dus ja, de kloof is meer dan twintig procent...
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden