Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2009, 12:25   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Hm. Aanrader? Leekt mij zeer boeiende lectuur.

Toch hoop ik dat iedereen nu wel beseft dat wat Guderian beschreef niet conservatief is.
Misschien, maar dan is conservatisme misschien ook gewoon dwaas. Krampachtig vasthouden aan de status quo is al illusoir, want verandering komt er toch - panta rhei te kai ouden menei (alles vloeit en niets blijft bestaan), zei Herakleitos - maar dit doen ongeacht de evaluatie van die status quo, is gewoon ridicuul.

Als links diegenen zijn die blind vertrouwen op de loop van de geschiedenis en die loop willen versnellen, dan zijn de rechtsen de noodzakelijke skeptici die deze loop wantrouwen, proberen vertragen en zelfs dromen van een terugkeer naar vroeger.

Nu is vertragen niets meer dan filibusteren, en is een terugkeer naar vroeger illusoir. Zij die dat beseffen noem ik de toekomstfilosofen, met aan hun hoofd Friedrich Nietzsche, die beseffen dat de decadentie van het bestaande niet te stoppen is, maar die tegelijkertijd gaan voor de schepping van iets nieuws.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden