Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2015, 21:36   #40
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
In het pro-segment gaan de prijzen idd dichter bij elkaar liggen, dat klopt, maar dat mag je ook niet overschatten.
Als ik en Macpro configureer zoals ik het zou willen, zit ik aan een 8200 dollar, of omgerekend een 7600€. Met de vroegere dollar rates zou dat beter zijn, maar apple-policies tussen US en EU vlakken dat effect dan wel weer uit.
Configureer ik iets gelijkaardig en bouw ik het me zelf, zit ik aan grootteorde 6000€.

Met dat verschil wel dat ik in een degelijke kast zit, en niet in die cilinder (die er gelikt uitziet, daar niet van, maar die toekomstgericht toch net iets minder handig is ).

Thn again, in het pro-segment hangt het er ook zuiver van af wat je er mee gaat doen; heavy duty graphics processing heeft andere noden dan pure servers. MacPro is zeker een geduchte competitor in dat segment.
Voor €6000 heb je net de 2 GPU's niet die erin zitten. (Ik ga uit van een 1680 met d700 aan die prijs die je aangeeft, we hebben er zelf 2, prijs was 7700 en een pruts per stuk)

Ze hebben echt iets ongelofelijk straf in mekaar gestoken. In de periode dat ze net uit waren, waren wij serieus aan't overwegen om over te schakelen naar HP Z820's, zeker na heel het Final Cut debacle (de switch naar Adobe Premiere maakte die keuze een pak makkelijker) en toen kwamen plots de nieuwe macpro's uit. Daar kon niet veel tegen op aan die prijs. Uiteindelijk toch wel blij dat we op het Mac platform gebleven zijn. Ik gebruik heel af en toe Windows voor motion capture met de Kinect (ms sdk, met openNI bolt het gewoon in osx) en handig werkt dat toch niet (workflow gewijs).

Nu in elk geval, probeer maar eens een vergelijkbaar systeem te bouwen aan die prijs (dwz e5 1680, dual FirePro 9000 en een geheugen), gaat gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 31 maart 2015 om 21:39.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden