Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2012, 13:25   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb met de Jehova's een heel bizarre relatie.
Ik ken persoonlijk zowel uitgetredenen, als zeer hooggeplaatsten binnen de organisatie.
Ze waren en zijn steeds welkom om over hun dada te praten.
Ik maakte er tijd voor zoveel ze wilden.
Ze waren altijd heel vriendelijk, en ook ikzelf deed mijn best om niet al té scherp uit de hoek te komen, we hielden het niet alleen correct, maar zelfs gezellig.
Maar na een tijdje (+/- 30 min.) werd het duo steevast 'uitgehaald' door hun geloofsgenoten.
De laatste keer was een lid van het 'koppel' een 'biskop', die ik uit andere situaties persoonlijk kende en zelfs hij mocht niet langer blijven dan voorzien, en zeker niet alleen.
Bij het buitengaan nodigde ik hem uit om eens alleen te komen, om grondiger op hun onderwerpen in te gaan, zonder het gezelschap van de ietwat minder begaafde figuur die de discussie eigenlijk heel vlakjes wilde houden.
Dat was het laatste bezoek waarmee ze me ooit vereerden, en vaak zie ik ze pertinent mijn deur overslaan, wanneer ik buitenga om voor het zondagse ontbijt te zorgen.
Ik weet niet wta ik er van moet denken.
Best wel opvallend dat ik gelijkaardige ervaringen heb. 'n Mooie zomeravond, Getuigen komen langs en er ontspint zich in de voortuin een lang gesprek dat afgesloten wordt met "mogen we langs komen met iemand die de Schrift nog wat beter kent dan wij?" Ik zei niet neen. Vele weken later staan diezelfde mensen aan de deur met iemand anders erbij. Koffie gezet, de bijbel uitgehaald en we gingen van start. Ook toen werd me gevraagd of ze nog iemand anders mochten meenemen. Mij goed, maar sedertdien hebben ze niet meer aangebeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden