Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2007, 17:12   #43
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Onze Nederlander heeft weer de absolute waarheid gesproken...
Daar gaan we weer... Is dat dan echt te moeilijk om zuiver inhoudelijk te discussiëren?

Citaat:
De voorbije verkiezingen hebben laten blijken dat de burger "paars" beu was. Men heeft gestemd voor een ander beleid. Dat ander beleid impliceert echter niet dat men wenst dat België wordt gesplitst.
Dat beweerde ik ook niet, ik zei dat ik de indruk krijg dat men er geen bezwaar tegen zou hebben als België gesplitst wordt. Als men er wel bezwaar tegen zou hebben, zou men immers niet in meerderheid stemmen op partijen die zelfstandigheid (CD&V) of onafhankelijkheid (VB, N-VA, LDD) nastreven. Als België echt belangrijk gevonden zou worden, zou stemmen op mensen die het tegenovergestelde nastreven een brug te ver zijn.

Citaat:
Als men zou overwegen om de boel te splitsen, zou die zwijgende meerderheid zich echter wel eens kunnen laten horen.
De zwijgende meerderheid die zich nog nooit heeft laten horen? De zwijgende meerderheid die er altijd is?

Ik zou er maar niet teveel op rekenen. In geen enkel land is de politieke betrokkenheid 100%.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden