Los bericht bekijken
Oud 4 december 2006, 08:45   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik raad u aan om uw kinderen en kleinkinderen aan te raden emigratie te overwegen. Ik geloof niet dat we in Europa op een fundamentele oplossing moeten rekenen en al zeker niet in België.

Ten eerste is het electoraal gewicht van de gepensioneerden en bijna gepensioneerden te groot en hun aandeel zal nog toenemen. Politici zullen cateren aan deze groep en aan die andere snel in gewicht toenemende groep: de ongeschoolde immigrant (en zijn/haar nakomelingen).

Ten tweede zijn ook de belangenorganisaties zoals de vakbonden nog steeds 50 jaar achter. Het enige waar zij mee bezig zijn is het behoud van 'verworven rechten', ook als die op termijn niet houdbaar blijken en de creatie van een vijandsbeeld van de 'patroon'.

Ik vrees dat er maar iets zal veranderen als heel het systeem definitief zijn laatste adem uitblaast. Het zal de '68-ers en de politici een zorg wezen zolang het hun tijd nog maar overleeft.

Inderdaad, vers afgestudeerden, of mensen die nog niet te lang bezig zijn, ge hebt nog de kans voldoende kapitaal op te bouwen in Canada, de States, Nieuw-Zeeland of Australië, Eens ge daar zijt, komt niet meer, weer, of t moet zijn om af en toe eens een goe pak frieten te komen eten, (de enige reden waarom ik nog terugkom, ) In den belziek valt geen bal meer te verdienen, (toch niet op een eerlijke manier... ) Dus stopt uw idealen, ambitie, geld en talent in uwe rugzak, en maakt dat ge daar weg zijt. Zie het als ne goeie raad, want op pensioen en enig respect voor uw geleverde arbeid in belgie moet ge toch uw bonen niet te week leggen. Dat zal voor mij al niet meer zijn, laat staan voor jullie die nog maar net bezig zijn, of nog moeten beginnen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden