Los bericht bekijken
Oud 22 december 2009, 16:39   #13
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
OK, dan stem ik dat alle kerken moeten verdwijnen, want die storen mij enorm!
In een seculiere maatschappij mag en kan er immers geen enkele uiting van godsdienst zijn, toch niet in het openbaar. Conclusie: weg met alles wat ook maar naar godsdienst verwijst, dus zeker onze kerken (want die staan op alle hoeken van de straat), en uiteraard ook geen minaretten, geen protestantse en joodse tempels meer! Het is het één of het ander: alles weg, ofwel niks weg...
Ook in een Directe Democratie hebben de burgers zelf bepaald dat een voorstel of burger initiatief een bepaalde handtekeningdrempel moet halen om aan de burgers met een referendum voorgelegd te worden. We zien dus in Zwitserland dat in sommige kantons de handtekeningdrempels een dalende tendens hebben, wat burgerinitiatieven uiteraard vergemakkelijkt, en in sommige kantons is de tendens stijgend.
Vooraleer ge "kunt stemmen op.." moet ge dus eerst aantonen dat er een maatschappelijk draagvlak is voor uw voorstel.
Als ge Zwitser zou zijn dan kunt ge er aan beginnen. Persoonlijk denk ik niet dat ge de drempel zou halen maar als dat wel zo is, prima, leve de democratie

www.opstand.net

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 22 december 2009 om 16:40.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden