Los bericht bekijken
Oud 14 april 2011, 13:41   #38
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Natuurlijk is het niet het stemgedrag dat iemand al dan niet tot extremist maakt. Iedereen is vrij te stemmen op wie en wat hij of zij wil, zonder daar voor veroordeelt te worden.
Dat was eigenlijk de opmerking die ik maakte waar deze draad op gebaseerd is. Dat is natuurlijk wel zo... misschien ben jij geen extremist maar stem je toch voor extremistische partijen. Dat kan... Maar dan ben je een idioot. Als je daarna nog publiekelijk de standpunten van een extremistische partij gaat verdedigen dan ben je geen idioot meer maar heb je je laten strikken en ben je zelf een extremist geworden (zeker als je dat tien maanden volhoudt). Dat is wat je nu merkt bij die zogenaamde "gemodereerde" NVA stemmers.

Je bent vrij te stemmen op wie je wil maar eenmaal je je achter een extremistische partij schaart ben je een extremist. Je kan niet stemmen op Stalin en daarna zagen dat de helft van je familie naar Siberië wordt gestuurd. Men pakt het stemmen maar al te licht op maar het komt erop neer dat als je een stem geeft aan een partij je eigenlijk zegt aan die partij dat alles wat ze voorstellen voor U uitvoerbaar is. als je stemt op separatistische partijen betekent dat dus ook dat je zegt "kijk, separatisme... als er niks anders opzit... wel dat is ok". En daar zit het probleem velen zijn daar dus niet toe bereid hé... Velen stemden extremistisch om een tegenkracht te vormen tegen "het andere kamp". Zo werkt het volgens mij niet... zo mag het niet werken want dan krijg je constant conflict en zo maak je geen goeie akkoorden. En dat is dus wat we volgens mij nu merken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden