Los bericht bekijken
Oud 21 november 2017, 21:11   #16938
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

[quote=Het Oosten;8578516]
Citaat:

Inderdaad, typisch voor debunkers


Wel, ik pas dus niet.

Over de EBE's zegt Corso het volgende:

(we zitten volop in de Koude Oorlog)

“Those were hard times, made even harder because the U.S. military also knew that not just the free world but the whole world was onder a military treat from a power far greater than de combined forces of the Sovjet Union and the Republic of China. We didn’t know what the EBE’s wanted at first, but we knew that between the cattle mutilation, surveillance of our secret weapons installations, reports of strange abductions of human beings,and their consistent buzzing of our unmanned en manned space launches, the EBE’s weren’t just friendly visitors looking for a polite way to say ‘Hello, we mean you no harm.” They meant us harm and we knew it. The problem was we couldn’t do anything about it at first, and anything we did try to do had to be done in complete secrecy or it would set off a wordwide panic, we believed. "

(Corso, Op. Cit blz. 132.)

Het lijkt ongelooflijk, maar volgens Corso is er zelfs al een tijdje een stille (en vooral geheime) oorlog aan de gang tussen ons, mensen ,( lees: Amerikanen, Russen, China, e.a.…) en de extraterrestrials. Deze laatsen zouden ons niet zo gunstig gezind als we wel eens denken en testen ons voortdurend op onze militaire weerbaarheid. Dat was ook de reden waarom Reagan later ijverde een betere defensie van de ruimte en de militarisering ervan. Het doel was preventief: de extraterrestials beter in de gaten te houden en te weten te komen hoe en waar ze ons luchtruim binnendrongen (in ons luchtruim zijn ze heer en meester) en waar ze een poging waagden (of hadden gewaagd) een aardse basis te vestigen en zo te weten waar ze huisden. Dit in samenwerking met de Russen en later met de Chinezen.

Besluit.
En ja, ik weet het. Bovengenoemd proza komt op het eerste zich over als zijnde een knettergek science-fiction verhaal. Dat dacht ik vroeger ook. Nu denk ik dit al veel minder. Von Braun had dit al zoiets voorzegd ettelijke decennia geleden in de zin van:”eerst strijden de naties tegen mekaar, vervolgens zullen we moeten strijden tegen het terrorisme en dan komt de strijd tegen de extraterrestrials”. Laat ons maar hopen dat Von Braun zich wat dit laatste betreft degelijk heeft vergist of dat hij dit nooit heeft gezegd, en dat Philip Corso met zijn verhaal ook goed fout zit.
Ik heb die uitspraak door Werner Von Braun nog eens opgezocht. Hij heeft zoiets gezegd, maar dan in een hele andere context.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden