Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2017, 07:29   #39
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weinig aan toe te voegen, Peche.

Om zelfs het lichtste atoom of de eenvoudigste cel te doen ontstaan en te laten functioneren, moet er idd een intelligente kracht in huizen, gezien de minste afwijking van de inherente parameters geen bestaan (ervan) mogelijk maakt, laat staan het doen evolueren van miljarden melkwegen en dito supra-complexe organismen, zoals bv de vorming van kristallen of een mens, om maar iets bekend te noemen.

Degenen die durven te stellen dat dit alles 'toevallig' zou ontstaan zijn, dwalen dan ook en nog geen beetje.
Zo is dat. Zelfs in het kleinste stofdeeltje huist een vorm van intelligentie. Zelfs een domme insect is een hoogontwikkeld wezen dat niet op toeval functioneert. Dat is gecodeerd te doen en handelt daarop. Ik zie doel.

Ik heb via hun eigen theorie laten zien dat ook daar geen sprake van toeval is. Ja, de omgeving is random/willekeurig, maar dat maakt de evolutie van het organisme niet toevallig. En al zijn wij van vis naar mens geëvolueerd, als je meeloopt in het belang van het verhaal zal je zien dat daar ook geen toeval bij kwam kijken. Actie = reactie.
Vissen ploeterden in de modder en over tientallen miljoenen jaren werd de vin iets pootachtig. Net zoals bij het paard. Er werd druk door (de vrije van wil van) het organisme uitgeoefend op die lichaamsdelen.

Of probeer evolutie eens te bekijken door die morfische velden. Hoe insecten communiceren via geuren en via een co evolutie samenwerken. Hoe het ene begon te profiteren van het andere waardoor de omgeving zich talrijk kon ontplooien en meer bio diversiteit aantrok. Ik sta er een beetje van te kijken en zie, jawel, een intelligent design. Er zijn "foutjes/afwijkingen", maar het design is algemeen niet dom. Noch een toeval.

Soms ga ik in bezinning. En weet je waarop ik steeds terug kom? Het is alsof het leven gelijktijdig ontstaan is. En ik weet dat dit geen enkele vorm van logica inhoudt. Maar misschien is de mens hedendaags beperkt door het rationeel denken. Het is een beperking en staat niet meer toe buiten de doos te kijken.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 maart 2017 om 07:36.
Peche is offline   Met citaat antwoorden