Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2017, 07:58   #17
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Best oneerlijk om jongeren te interviewen en niet de imams of moslimleraars zelf. Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.

Het antwoord op bovenstaande vraag is dat gelovigen enkel bij gratie van Allah swt het paradijs binnen zullen treden, aangezien iedereen fouten maakt in het leven (de ene al wat groter of bewuster dan de andere)

En moslims zoeken inderdaad best bescherming tegen de duivel. Het beste daarvoor is het reciteren van de ayat ul kursi, bv. voor het slapen gaan. Wie het trouwens na elk gebed reciteert, zou rechtstreeks naar het paradijs gaan.
Hopelijk zal je ooit beseffen dat de 'islamitische kennis' van de moellah's alleen maar dient om hun eigen positie veilig te stellen als hoeders van het geloof. Dat geloof is echter waardeloos en dus ook alle verplichtingen die zij hun leerlingen opleggen. Hebben zij Allah gesproken, het paradijs bezocht en de duivel gezien? In hun dromen misschien. Het is allemaal te zot voor woorden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden