Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2009, 07:56   #23
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Sidharta, de loop van de gebeurtenissen zal onvermijdelijk leiden tot het verdwijnen van België. Het heeft zijn uiterste grenzen van zijn praktische bestaan bereikt. Ik heb dus voor de optie 'opheffen' gestemd.

Wij zullen dus moeten bekijken wat de mogelijkheden zijn voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Niemand twijfelt eraan dat deze gebieden als soevereine staten verder kunnen, maar de mogelijkheden van de vijf (!) landen in de Benelux in Europees verband worden er niet beter op. Een staatkundige hereniging, inzonderheid die van Vlaanderen met Nederland, moet zeker overwogen worden.
__________________
Sluit je aan bij de werkgroep Hereniging der Nederlanden en steun de Nederlands-Vlaamse samenwerking!
Eenheid in Diversiteit [QUOTE Ernst Niessen]

Ik heb die ff overgeplakt uit die andere draad,
In de poll zijn 2 opties en ik mis een derde: uitdoven\verdampen.
Opheffen komt beetje drastisch agressief over tenzij dat Vlaanderen er uiteindelijk zelf voor kiest in uiterste geval.
Het lijkt meer dat Belgique aan het uitdoven is. Laat de het verloop in de geschiedenis zijn gang gaan, Steeds meer verdragen op sociaal, cultureel, economisch gebied en samenwerkingsverbanden leiden de gescheurde delen van de Nederlanden langzaam naar elkaar toe. Zo kunnen we weer aan mekaar wennen. Ik heb er ook jaren over gedaan zij het dan in de persoonlijke sfeer. Maar was ook beinvloed met dat vooroordeel naar de Nederlanders toe in mijn huwelijk. Heeft wel een rol gespeeld in begin.
Ben ik nu daarom na zoveel jaren "nen ollander geworden"?
Belange niet, we heben mekaar leren accepteren zoals we zijn.

Belgique is een kaars die langzaam uitdooft en als Vlaanderen Brabant Limburg weer ooit ook staatsrechterlijk onderdeel worden van de Nederlanden worden Vlamingen echt geen Hollanders (vet om de nadruk)
Limburg is al haverwege, das nu een voorbeeld, een prototype hoe de hereniging best kan gaan. Maar ja, Limburgers zijn een hechte groep als provincie met een sterke eigenheid, miss dat die cohesie in andere provincies minder is. Kan daar moeilijk een oordeel van geven.
De verschilende soorten Nederlanders moeten ook beslist blijven bestaan.
Als Hollander, zal ik nooit een Brabander worden of een Limburger of een Fries.
Toch als puntje bij paaltje komt en als we voetballen tegen Duitsland en anderen grote landen ,dan zijn we allemaal Nederlanders.
We onderscheiden ons wel degelijk van onze grote buurlanden.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 20 juli 2009 om 07:57.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden