Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2017, 09:48   #162
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mij kan dat allemaal niet veel schelen. Ik heb echt geen gevoel van bij een groep te horen. Daarom ben ik te individueel ingesteld.

Idem dito voor wat mijzelf betreft Gipsy. Ik behoor ook niet tot een groep maar dat is niet omdat ik te individueel zou ingesteld zijn. Ik heb mijn principes en handel er ook naar. Te punctueel soms. Maar af en toe is dat wel nodig. Ik weet ook dat ik niet altijd een aangename vent ben. Storende wespen krijgen van mij met graagte een aai van mijn hand.
Toch lief gezegd nietwaar? De dierenbescherming op mijn nek krijgen is niet mijn optie.
Maar als het België betreft heb ik geen optie meer. De meerderheid maakt er hier van wat moet komen. En wat partijpolitiek betreft heb ik nog minder opties. Mijn benadering ervan is heel eenvoudig.
Wanneer je hoopt op partijen die vernieuwing zouden brengen en dit zowel in het belang van het land als van de kiezer en van de politiek zelf dan is inzet voor een of andere partij momenteel in dit land onverantwoord.
Partijen hebben een optie. En ik als individu heb die ook.
En wanneer uw partij geen belang hecht aan uw belangrijkste optie dan blijft er maar een oplossing en dat is het besluit dat ge die partij verlaat. En evenmin is de oplossing dat je voor een andere partij gaat stalknecht spelen?
Wat de ene partij niet wil is hetzelfde voor alle andere partijen.
Nochtans is mijn oplossing eenvoudig en zowel in het belang van het land als van het individu. Maar de top is nu eenmaal onbereikbaar voor het individu.
Ze worden afgeschermd door kruipers die menen dat ze hun eigen bazen moeten afschermen en zodoende een bijdrage leveren aan de democratie.
Wat met zich brengt dat ik nog nooit aan een gesprek geraakte om mijn zienswijze uiteen te zetten.
Dit heeft voor gevolg natuurlijk dat ik alle partijen momenteel op een hoop gooi en dit zal blijven doen zolang ik geen kans krijg om mijn visie uiteen te zetten. En....ik beoog geen uiteenvallen van land noch partijen.
Daarover beschikt de meerderheid. Ik ben geen meerderheid; ik ben een individu met een mening die ik wil verdedigen.
En in een echte democratie maag ook de mening van het individu en zijn voorstel ook eens overwogen worden. Als dat niet kan mogen ze er voor mijn part hier een dictatuur van maken. Dan heb ik nog steeds evenveel rechten als nu. En dat gezaag van meelopers van een op andere partij hangt hier serieus mijn voeten uit. Mensen die een eigen mening verkondigen; zelfs al strookt ze niet met de mijne; hebben mijn symphatie.
Maar als het hier zover komt dat omwille van partijpolitiek politiekers versleten worden voor onnozelaars omdat de ene een volksraadpleging wilde organiseren en de andere dan weer niet dan zijn we hier echt bezig met een ongenietbaar brouwsel te produceren. Hoeft voor mij absoluut niet.
Politiekers mogen een eigen mening hebben en die ook verdedigen liefst.
En al dat gezeur hier op dit forum is meestal overbodig.
werkman is offline   Met citaat antwoorden