Los bericht bekijken
Oud 7 november 2007, 14:53   #28
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Euh, Gun, de band tussen Asjkenazi joden en een mogelijke afstamming van Khazaarse converso's is ongefundeerd.

Je begeeft je hier op erg onwetenschappelijk ijs.
tja, het is soms interessant en noodzakelijk om de reeds bewandelde paden eens opzij te laten liggen en de wildernis in te duiken

Had Galileo Galilei (waar ik me zeker niet mee wil vergelijken) niet durven afstappen van de algemene wetten en theorieën was hij nooit tot de constatatie gekomen dat we met ons aardklootje rond de zon draaien

Intussen zijn alleen de hardleerse gelovigen van het main stream verhaal er nog van overtuigd dat JFK enkel door Lee Harvey Oswald is doodgeschoten, Pearl Harbour niet op voorhand geweten was door Roosevelt, de aanval op de USS Liberty weldegelijk omwille van een vergissing met een schip dat 60 meter korter was heeft plaats gevonden, Tonkin geen enkel uitstaans had met de plannen om Vietnam aan te vallen, er zijn er nog steeds die geloven dat er zich in Irak WMD bevonden en dat S. Houssein en vinger had in 9-11.

Ik weet niet of jij de perikelen rond 9-11 volgt en of jij daar uberhaubt een standpunt over inneemt en je mag voor mijn part nog steeds geloven dat Osama Bin Laden het brein is achter deze aanslagen, men kan intussen al lang niet meer ontkennen dat de officiële verklaringen, studies en rapporten vol catastrofale fouten zitten waar zelfs een middelbare schoolstudent met een beetje wetenschappelijke basis de gaten identificeert.

Het is dus soms interessant en absoluut noodzakelijk om de reeds bewandelde paden eens opzij te laten liggen en de wildernis in te duiken

In de feedback van Firestone (die ik op prijs stel waarvan ik de Wiki reeds (snel) had gelezen) lees ik geen enkele wetenschappelijke basis die mij toelaat dit scenario volledig op zij te schuiven dus smijt ik het in de groep en zie ik wat er van komt. Moet ik het straks op zij leggen dan is het maar zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Citaat:
This theory… is supported by no evidence whatsoever. It has long since been abandoned by all serious scholars in the field, including those in Arab countries, where the Khazar theory is little used except in occasional political polemics.
Blijkbaar zijn alleen de 'niet-serieuse' onderzoekers er nog mee bezig, wie is serieus en wie niet? Was Galileo Galilei serieus of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Citaat:
Recent DNA studies on the Y-Chromosome of Ashkenazi Jews showed they had an "extremely close affinity [with] non-Jewish Middle Eastern populations", indicating "a common Middle Eastern origin", as does the mitochondrial DNA (mtDNA) of at least 40% of the current Ashkenazi population. So although Khazars might have been absorbed into the Jewish population it is unlikely that they formed a large percentage of the ancestors of modern Ashkenazim.
Het is op basis van deze post onwaarschijnlijk, maar daarom nog niet uitgesloten, alweer een trend die met een aantal woorden makkelijk in een richting geduwd kan worden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Are Russian Jews Descended from the Khazars?
Citaat:
East European Jewish ancestry originates substantially from ancient Judea, and the same is true of most other modern Jewish populations (with the exception of groups like Libyan Jews and Ethiopian Jews). But, it is rational to conclude that some Jews also have some Khazar ancestors.
Hoeveel zijn deze "some"?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden