Los bericht bekijken
Oud 3 april 2017, 04:40   #87
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou die boedistische ingesteldheid maar vergeten. Ik heb midden in het stadscentrum van Bangkok in de rellen gezeten van 2010. Ik had het gedaan voor de kick maar achteraf was het onverantwoord mijn toenmalige zoon van 17 jaar mee te nemen. De kogels floten letterlijk en s'avonds op straat zag je in het donker overal geweerlopen klaar om te schieten. De zo lieve thai's waren ineens zeer gevaarlijk.

Het leger gaat dit geen tweede keer laten gebeuren en vooral de rijken en de zakenmensen niet vooral nu als Bangkok uit zijn immobillien crash is geraakt.

Die kleine elite waarvan u spreekt is wel zéér breed te nemen. Dat zijn alle handelaars, eigenaars en doorgaans de grote meerderheid althans in Bangkok. Het is decennia geleden dat ik nog buiten Bangkok ben geweest buiten enkele fabrieksbezoeken maar ik denk niet dat het veel anders zal zijn. Zelfs de moslimprovincies in het zuiden worden zeer kort gehouden.
Inderdaad, de betere kringen van Bangkok. In Isan zult U lang mogen zoeken naar iemand die generaal Prayuth een toffe pee vindt. En ook geen enkele taxi-chauffeur in Bangkok die ik sprak had er een positief woord over te zeggen.
Toen ik in Cairo was heb ik met heel veel mensen gesproken over de toenmalige situatie. Natuurlijk, degene die Engels spreken zijn niet representatief. Toch vond ik slechts een iemand die Morsi verdedigde. In Thailand heb ik slechts een iemand gesproken die voor Prayuth was, inderdaad een rijke ondernemer met banden met het koningshuis en het leger.
tomm is offline