Los bericht bekijken
Oud 3 april 2017, 11:38   #88
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inderdaad, de betere kringen van Bangkok. In Isan zult U lang mogen zoeken naar iemand die generaal Prayuth een toffe pee vindt. En ook geen enkele taxi-chauffeur in Bangkok die ik sprak had er een positief woord over te zeggen.
Toen ik in Cairo was heb ik met heel veel mensen gesproken over de toenmalige situatie. Natuurlijk, degene die Engels spreken zijn niet representatief. Toch vond ik slechts een iemand die Morsi verdedigde. In Thailand heb ik slechts een iemand gesproken die voor Prayuth was, inderdaad een rijke ondernemer met banden met het koningshuis en het leger.
Niet beperken alleen tot superrijken. Zelfs kleine winkeliers en handelaars kiezen de kant van hun portemonnee en ook werknemers die daar vast werken. Het valt me trouwens op dat gij nogal veel met de mensen over politiek praat en uw voorkeur kennende is het niet moeilijk iemand in een richting te duwen. Uw taxi chauffeurs gaan de eersten zijn om hun beklag te maken als de red shirts nog eens de stad inpalmen en ze zonder werk vallen.

Mijn enige vraag aan iemand die ik goed ken was hoe de situatie nu is met de nieuwe koning. Die natuurlijk minder geliefd is dan zijn vader. Maar blijkbaar blijkt het leger alles goed in handen te hebben. Wat voor mij en vele Thais toch belangrijker is dan terreurgroepen die de stad komen afbranden, de economie lamleggen en het land in de afgrond storten.
Gipsy is offline