Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2017, 14:28   #6888
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Drosamadaris

Kijk, een leugen , alles terwille van het eigen punt uiteraard voor onze forum-Goebbels uiteraard.

Citaat:
Een heen en terug biljet voor London Paddington - Bristol vandaag kost je 57,5£. Oftwel zowat de helft van de bedragen die jij claimt . Maar 't is uiteraard geen kunst als je op zoek gaat naar de duurste bedragen
Ik heb je de link gegeven. Als je nu wil vertrekken, kost een enkeltje tweedeklas 102 pound. Ofwel moet je 3 uur wachten dan is het OFF peak, 44 pound.


Citaat:
En een retourtje op 20 augustus, kost effectief 20£. Dat retourtje bij de NMBS blijft exact hetzelfde .
Met een railpas betaal je 14 euro, 6 euro als je senior bent, 12 euro als je minder dan 26 jaar bent.
En je kunt dat gewoon invullen en de trein nemen wanneer je maar wilt. Je hoeft dus geen maand op voorhand te boeken om betaalbaar de trein te kunnen nemen zoals in het VK.



Citaat:
Hetgeen niets afdoet dat een ticket Brussel-Oostende ver dubbel zo duur als bijna de dubbel afstand in UK .
Dus een ticket Brussel Oostende kost 250 euro volgens U?

Citaat:
Maar uiteraard vergelijk jij enkel en alleen de godkoopste opties hier met de duurste opties daar; je zou anders geen forum-Goebbels zijn, nietwaar .
Wel als je nu de trein wil nemen, kost U dat 102 pound, ik heb het opgezocht. enkel, tweede klas. Het allerduurste tarief bij de NMBS is een normaal ticket aan volle prijs, iets waar weinig mensen gebruik van maken. Maar dat is nog steeds goedkoper dan de super off peak, dus het goedkoopste tarief, enkel tijdens de daluren, in het VK.
De realiteit is dat als ik nu een trein wil nemen naar Oostende (veronderstel dat ik geen NMBS werknemer zou zijn) ik 7 euro zou betalen, U naar Bristol zou 102 pound betalen.

Dus tickets in het VK zijn enkel betaalbaar tijdens de daluren en als je lang op voorhand boekt. In België kun je wanneer je maar wilt op een trein springen, naar waar je maar wil, en je betaalt 7 euo (of minder als senior of jongere).



Citaat:
Niets wat je in UK ook niet kunt; alleen heb je daar treinen met meer comfort dan in BE.
In het VK is het systeem zo ingewikkeld dat je al bij het juiste bedrijf moet zijn, ofwel commerciële verkopers die nog hogere tarieven aanrekenen.

Citaat:
Dus ja, het Britse systeem is niet alleen beter, het is goedkoper voor de maatschappij dan de NMBS. De cijfers tonen dat zwart op wit aan.
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.

Iedereen moet het zelf maar eens proberen, nu een ticket boeken online tussen 2 engelse steden. Als je blijft beweren dat het Britse systeem goedkoper is, maak je jezelf belachelijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden