Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2017, 16:55   #6899
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb je de link gegeven. Als je nu wil vertrekken, kost een enkeltje tweedeklas 102 pound. Ofwel moet je 3 uur wachten dan is het OFF peak, 44 pound.
Correctie, je hebt een niet-werkende link gegeven, en je hebt bovendien leugens gepost door doelbewust de duurste optie naar voor te schuiven.

Wil je de prijzen kennen, bezoek dan gewoon de officiële website van national rail, easy as that.

It fits your Goebbels-echnics though, that's fact .

Citaat:
Met een railpas betaal je 14 euro, 6 euro als je senior bent, 12 euro als je minder dan 26 jaar bent.
En je kunt dat gewoon invullen en de trein nemen wanneer je maar wilt. Je hoeft dus geen maand op voorhand te boeken om betaalbaar de trein te kunnen nemen zoals in het VK.
Wat mij betreft mag jij blijven claimen dat het goedkoper us tot je een ons weegt; zolang jij doelbewust de duurste optie met de goedkoopste optie blijft vergelijken, blijf je vooral jouw grote ongelijk aantonen. En je blijft je Goebbels-technieken etaleren, uiteraard.

Fact blijft: een retourtje op een afstand die quasi het dubbel bedraagt, kost zowat de helft van een retourtje in België. De harde cijfers tonen dat aan .

Lastig eh, harde cijfers .

Citaat:
Dus een ticket Brussel Oostende kost 250 euro volgens U?
Ik heb je de prijs ervan aangegeven (een prijs die jij dan nog eens geheel leugenachtig ging omdraaien naar een andere klasse, ma bon). Maak er zelf maar uit op wat je ermee doet; lees het en begrijp het, of negeer het. Veel schokkend ga je daarmee niet realiseren.

Citaat:
Wel als je nu de trein wil nemen, kost U dat 102 pound, ik heb het opgezocht. enkel, tweede klas. Het allerduurste tarief bij de NMBS is een normaal ticket aan volle prijs, iets waar weinig mensen gebruik van maken.
Uiteraard is dat iets waar weinig mensen weinig gebruik van maken als Tomm dat zo claimt. En zelfs al zou dat niet zo zijn, dan nog zou hij er wel ergens één of andere kronkel of verdraaiing bij fantaseren waardoor het wel zo wordt .

De harde facts & figures blijven, beste forum-Goebbels, dat een standaard ticket met een standaard ticket vergeleken wordt. En daar komt de NMBS bekaaid uit de vergelijking met een ticket dat quasi dubbel zo duur is voor een retourtje als een retourtje in UK op een afstand die quasi twee keer zo lang is.

Citaat:
Maar dat is nog steeds goedkoper dan de super off peak, dus het goedkoopste tarief, enkel tijdens de daluren, in het VK.
De realiteit is dat als ik nu een trein wil nemen naar Oostende (veronderstel dat ik geen NMBS werknemer zou zijn) ik 7 euro zou betalen, U naar Bristol zou 102 pound betalen.
Nope, en dat toont de website van national rail aan .
Misschien moest je die maar eens deftig leren consulteren, ipv doelbewust op zoek te gaan naar de duurste opties.

De realiteit is de volgende: 20£ is wat een retourtje me kost voor een afstand die quasi het dubbel is wat een ticket van 34,8€ me in BE koopt. Easy as that.

Citaat:
Dus tickets in het VK zijn enkel betaalbaar tijdens de daluren en als je lang op voorhand boekt. In België kun je wanneer je maar wilt op een trein springen, naar waar je maar wil, en je betaalt 7 euo (of minder als senior of jongere).
En opnieuw geef je, geheel conform je stijl, geen enkele onderbouw voor die claim .
Of mag ik die bij dezelfde bronnen gaan zoeken die bevestigen dat een enkeltje Brussel-Oostende in eerste klas 17,4€ kost, of die bevestigen dat je London niet in geraakt zonder een congestion charge van 13£ per dag?

Citaat:
In het VK is het systeem zo ingewikkeld dat je al bij het juiste bedrijf moet zijn, ofwel commerciële verkopers die nog hogere tarieven aanrekenen.
Eens temeer bewijs dat je amper of nooit in UK/London het openbaar vervoer neemt.
Het systeem is zo ingewikkeld dat de officiële website je per direct de goedkoopste optie aanbiedt en dat je expliciet moet kiezen voor iets duurder. Het systeem is zo ingewikkeld dat de kiosken in de station dat ook standaard uit zichzelf doen. Het systeem is zo ingewikkeld dat alle services er gewoon standaard bijkomen.

Maar als je in Goebbels-Tomm's wereld leeft, dan kan je uiteraard alleen maar via hoogst complexe, verborgen en amper gekende agencies at gunpoint nog duurdere tickets gaan kopen...

Citaat:
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.
Het is aangetoond dat het goedkoper is voor de maatschappij dan de NMBS voor de BE maatschappij. I know, 'cause I did that myself. Wil je dat terugzien: zie boven.
Om jouw weerlegging van die feiten te zien, moet je niet naar boven verwijzen: die is er immers nooit ofte nimmer gekomen (en die zal er ook nooit ofte nimmer komen).

Citaat:
Iedereen moet het zelf maar eens proberen, nu een ticket boeken online tussen 2 engelse steden. Als je blijft beweren dat het Britse systeem goedkoper is, maak je jezelf belachelijk.
Goed mogelijkd at ik mezelf belachelijk maakt, maar ik maak me in elk geval minder belachelijk dan een zelfverklaard expert die er niet eens in slaagt de juiste prijs van zijn eigen (onrechtstreekse) werkgever te quoten .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik werk voor de NMBS en de NS. Dus ja ik pendel heel wat af. Elke dag dat ik werk, stap ik op in Brussel-Zuid. En bijna elke dag neem ik de trein naar Nederland.

Ik kom zo'n 2 keer per jaar in Londen. Gratis eurostar biljetten...
Sure big boy
Wel Mr "ik werk voor de NMBS & de NS en ik kom twee keer per jaar de toerist spelen in London dus ik weet er daar ook alles van af": doe anders eens wat experience op door effectief in London/UK te leven, of doe op zijn minst je research bezig zodat je zelfverklaarde expertise niet als een kaartenhuis in elkaar stort van bij het eerste cijfer/bedrag dat je moet quoten.

En uiteraard ga je daar ook een antwoord op hebben want je weet hoe de doorsnee Brit denkt en wat hij/zij wil; laat me raden, je kent ze daar ook allemaal, net zoals in China/Rusland/Afrika/...?

Citaat:
In China ben is slechts een keer geweest, Rusland en de ex-Sovjet landen kom ik regelmatig, nu iets minder dan vroeger, toen ik zeker een keer per jaar ging, om te reizen en familie te bezoeken. Afrika ben ik zo'n 3 tot 4 maand per jaar, heb daar een bedrijfje, ik werk parttime.
Tuurlijk, en afhankelijk van wat je de volgende keer wil verkopen, zal je ook daar wel ervaring, kennis en chat not hebben .

Citaat:
Alles dat ik schrijf bevestig ik met links naar betrouwbare websites, zoals de BBC.
Correctie 1: je bevestig noch onderbouwt, je claimt. Aantal links die je hier vandaag al gepost hebt: 0
Correctie 2: als je al eens een werkende link post, dan ga je de eerste zijn om de links van de andere in twijfel te trekken, aangezien jij de enige bent die toegang hebt tot niet-verdachte bronnen.
Correctie 3: als je dan al eens een werkende linkt post, dan ga je er als d epinken bij zijn om hetgeen er staat de verdraaien en te herinterpreteren, zodat het jou uitkomt.

As I said: forum-Goebbels .

Citaat:
Het is een goede zaak dat die congestion tax er is om auto's uit het centrum te weren, zou in steden als Antwerpen en Brussel zeer nuttig zijn.
Het is een slechte zaak dat het alternatief, de trein, zo duur is in het VK.
Mooi zo; dan zal het je uitermate tegensteken dat jouw werkgever, de NMBS nog duurder is.

Citaat:
Ik staaf al m'n beweringen met links. Nu zou ik graag eens zien hoe ik een retourtje Londen Bristol voor 20 pound kan reserveren. U gebruikt die bewering om te beweren dat het Britse spoor goedkoper zou zijn dan de NMBS.
De ene link die je gaf werkt niet eens .
Maar bon, verder: ik heb je de info gegeven; mij een zorg dat je verder niet weet hoe het internet te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
4615 euro...
Een combi abonnement De lijn NMBS in Antwerpen kost 259 euro per jaar...
http://www.bereikbaarwerk.be/index.p...-de-lijn-nmbs/
In Brussel kost het 583 euro per jaar, daarmee kan je onbeperkt De Lijn, MIVB, TEC, NMBS treinen, metro's bussen en trams nemen.
Lol, jij wil echt Metropolitan London gaan vergelijken met Antwerpen of Brussel?
Besef je eigenlijk dat dat een gebied is dat groter is dan de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel bij elkaar? Tel er zowat heel Limburg nog eens bij op en dan zit je in dezelfde grootteorde te praten. Maar dan wel met een publiek transportsysteem dat een pak dichter is wat die regio's aanbieden, en met een service waar ze daar alleen maar van kunnen dromen.

De cijfers zijn er dan ook naar: 230 miljoen reizigers per jaar voor de NMBS. Dat doe de tube alleen al op twee maanden tijd. Die hebben domweg geen tijd voor het amateurisme van de NMBS .

Citaat:
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewi...bonnement.html

Overigens bijna niemand neemt een netabonnement(dus onbeperkt in heel België rijden), bijna niemand moet elke dag heel België doorrijden. Ik denk dat een abonnement voor heel het VK nog NET iets duurder zou uitvallen...
Overigens 4615 euro is veel geld voor de meeste mensen. Een serieuze gap uit het budget van elke werknemer.
Er gaat dan ook quasi niemand een abonnement van een heel jaar voor London Metropolitan area (1-9) nemen. Zelfs zones 1-6 (waarmee je quasi alles al afdekt) gaat amper iemand nemen, omdat ze dat domweg niet nodig hebben.

Maar als de nood er is, dan kan het. Again, in België heb je niet eens iets dat in de buurt ervan komt, laat staan dat het goedkoper is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden