Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2009, 13:15   #12
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is in België steeds illegaal geweest. Valt trouwens niet onder diefstal en is dus geen stelen maar een schending van het intellectueel eigendomsrecht.
Citaat:
Op strafrechtelijk vlak voert art.80 (30 jni 1994) van de Auteurswet het misdrijf van namaking in, bestaande uit het kwaadwillig of bedrieglijk inbreuk plegen op het auteursrecht of de naburige rechten. Er is dus ook sprake van namaking in de zin van de auteurswet indien bijvoorbeeld iemand een auteursrechtelijk beschermd werk verspreidt via het internet zonder de toestemming van de auteur. Namaking vereist met andere woorden niet dat men probeert een overtuigende replica van een beschermd werk te
construeren.
Uploaden is dus strafbaar, want een inbreuk op auteurs rechten. Je mp3tjes op cd branden ook.

Wat het downloaden betrefd is men er eigenlijk nog niet uit. Als je gewoon naar youtube kijkt ben je ook aan 't downloaden. Als je gewoon naar foto's kijkt op 't net, dan ben je ook aan 't downloaden. Jouw opmerking maakt 't volledige net en het gebruik ervan illegaal. Want alles in je browser wordt op een of andere manier gedownload.

Citaat:
Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen de kosteloze privé-uitvoering in familiekring of in het kader van schoolactiviteiten.
Het vertonen in privé sfeer is geen inbreuk op de auteurs rechten.

De Belgian Antipiracy Foundation heeft pas een zaak tegen je wanneer je zelf verspreidt.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden