Los bericht bekijken
Oud 7 april 2013, 19:31   #22
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een kameraad van me huurde vorig jaar nog een studentenkot in Diepenbeek voor 220 euro. Al de kosten inbegrepen (buiten internet).



Reizen maken voor 4000 euro per jaar, in 4/5* hotels vertoeven, maandelijks op restaurant gaan en enkel in de duurdere warenhuizen shoppen, ... Dat noem ik al 'foliekes' genoeg. Nu goed, het hangt van je benchmark af. Ik ben al in Azië en Latijns Amerika bij gezinnen geweest die nog nooit 1000 euro bij elkaar hebben gezien.
Diepenbeek ligt dan ook bij wijze van spreken in de pampa's, ik bedoel een echte studentenstad als Gent of Leuven, desnoods Antwerpen of Brussel, maar toch niet Hasselt Met alle respect, maar dat is toch geen vergelijk.

Die reizen zijn inderdaad objectief foliekes te noemen, maar het is een hobby van mij en ik ben een 'wereldburger', dus doet het mij goed om veel te reizen en zie dit dus niet echt meer als een luxe. Ik weiger echter om te logeren in primitieve of bouwvallige omstandigheden, laat staan onhygiënische toestanden mee te maken of in een verloederde buurt te verblijven. In dat geval kan ik beter thuis blijven, waar ik toch een zekere mate van comfort geniet.

Dat er gezinnen zijn in de Derde Wereld die met weinig geld moeten rondkomen is een open deur intrappen en doet hier slechts weinig ter zake. Je moet rekening houden met de levensduurte in onze huidige welvaartstaat en niet gaan vergelijken met de sociale wantoestanden in bananenrepublieken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden