Los bericht bekijken
Oud 25 april 2017, 15:07   #136
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Als u wat meer informatie zou vergaren zou u weten dat deze evolutie al 20 jaar aan de gang is, en dat het economisch zwaartepunt zich verplaatst. De zaak voorstellen als een eenjarig fenomeen helpt uw geloofwaardigheid totaal niet.

De vergelijking met de VS is eveneens van de pot gerukt. De VS is nl een politieke eenheid, de EU niet. Economisch en politiek falen zijn de lijn waarlangs de EU zich begeeft. Amazon, Google, Apple, Uber, Microsoft en co komen niet bepaald uit Europa - het is ooit anders geweest.

Er is blijkbaar de laatste jaren maar één topic in het nieuws, en die heeft steeds raakvlakken met de aftakeling van de EU - onder alle mogelijke vormen.

Sedert de EU is er trouwens meer oorlog geweest in Europa dan in de periode 1812-1870. Zeggen dat de EU vandaag de stabiliserende factor is lijkt mij niks anders dan zelfbedrog, dat je ook kan houden in het licht van de wankelende zuidergrenzen. Hoe lang is het trouwens geleden dat er oorlog was in Zuid-Amerika?
Oei meneer is op zijn tenen getrapt omdat ik hem wijs op een evidentie (die Tavek trouwens meteen ook bevestigd). En er is onder de landen die sinds het begin en later mee ingestapt zijn in de EU geen oorlog meer geweest sinds ze lid zijn. Wat voor de West Europese EU landen nu reeds meer dan 70 jaar is.

Ik heb nergens van een eenjarig fenomeen gesproken, dat rijkere landen lagere groeicijfers voorleggen is de normaalste zaak ter wereld. China groeit ook "slechts nog" 7 procent waar het 30 jaar lang tussen de 10 en 15 was. Op een bepaald moment gaan ze ook content zijn met 2.

Wat geloofwaardigheid betreft hebt ge hier in ieder geval een kameel geschoten met uw kaart.

U kan dus alleen geen kaarten met economische informatie doorgronden maar u neemt ook een loopje met de geschiedenis.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden