Discussie: Irak
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2003, 16:00   #32
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Citaat:
communist schreef:

Citaat:
solidarnosc schreef:
Is de PVDA van plan om haar leden te mobiliseren voor de oorlog of zullen ze zich beperken tot het sturen van 'medisch personeel'.
Wat doet de LSP tegen de oorlog dan? Jullie betogen godverdomme mee met de verraders van de SP.A en Agalev. Dat is pas tegen oorlog zijn zeker...
Ik vind jouw soms erg ver gaan in je generaliseren hoor. Iedereen de vijand?
Ik kan je verzekeren dat de mensen van sp.a en ik ben er van overtuigd ook die van agalev (kben niet voor agalev), die aan dergelijke betogingen en optochten mee doen. Dit met hart en ziel doen, dit uit overtuiging doen en ze niet als verrader gezien willen worden.

Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat als jij ook maar ooit eens zou moeten regeren, jij op jee eentje een absolute meerderheidmoet halen. Want het lijkt er wel op dat jij compromisloos leeft, als het niet meer lukt gemakkelijk durft te vervallen in scheldpartijen en zaken die totaal nergens opslaan. En dit liever dan je mening ergens bij te schaven. Want zowieso is om het even welke oplossing die in een maatschappij reeel is er ene waar de scherpste kantjes af moeten. Je bestuurt nu eenmaal voor iedereen en dient ook met iedereen rekening te houden. 'k Heb de indruk dat jij je daar bij het vormen van jouw standpunten totaal geen rekeing mee houdt, en op zich is dat geen probleem, maar als je niet openstaat voor wat anderen erop aan te merken hebben, dan moet je die meningen en ideeen niet ter discussie stellen.
Je kunt niet ontkennen dat de SP.A zou hypocriet is als wat: Ze beweren tegen de oorlog te zijn, maar ondertussen laten ze wel gezellig toe dat de Amerikanen troepen via Antwerpen verscheept. En wij zitten in de oppositie, en zover ik weet is het niet aan de oppositie om compromissen te maken.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline