Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2004, 15:35   #759
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.
Naar ik in De Metro van vandaag las dat over enkele jaren de goederenspoorweglijn Lanaken-Maastricht weer opengaat, dankzij de investeringen van de... Vlaamse overheid.

Mr. Steenbok zal niet het graag horen. "... dankzij de Vlaamse overheid."
Mijn waarde Jan... ik ken dat dossier heel goed... het is er een van Sappi, de NL staat en het Vlaams gewest...
voor wat de subsidie betreft... die is er niet zo maar gekomen, maar enkel omdat Sappi anders weg zou trekken...
uiteraard mag een Minister in de verkiezingstijd even erbij zijn...

voor de rest is de waarheid dat het Vlaams gewest aan de LRM de opdracht gaf een studie te doen... over de heropening en ook in relatie tot de tUL (Transnationale Universiteit Limburg) maar Vlaanderen liet de studie liggen en verklaarde nadien dat de zaak onrendabel is... uiteraard is dat zo voor een klassike verbinding, doch niet voor een Light Rail verbinding zoals in Eurregio verband... alsook tegelijk met de reacytivering van het kolenspoor dat nu toeristisch uitgebaat wordt door een VZW in As onder de auspiciën van Regionaal Landschap Kempen.

Wij van Eurregio willen echter meer en komen zelf met een globale studie.

Maar dat vraagt tijd en wij praten nog eens opnieuw daarover wanneer we een paar jaar verder zijn.
Intussen wordt een gedeelte gereactiveerd als goederenlijn voor Sappi en eventueel andere ondernemingen die uiteraard geïnteresseerd zijn.
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden