Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2012, 10:56   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Neen. Voorbeeld : probeer maar eens een gekleurd medemens af te poeieren als kandidaat-huurder. Voor je het weet staat de CGKR aan je deur. Ook al kunnen ze geen bewijs van inkomsten voorleggen.
Er zijn grenzen. Als je een eigendom verhuurt, wéét je gewoon dat het gebruikt wordt. Daarvoor krijg je ook alle maanden die som op je rekening. Als je bang bent dat er stof- of rookdeeltjes gaan rondvliegen : verhuur dan gewoon NIET. Zo simpel is het.
In een vorig verleden ooit een huisbaas gehad die te beroerd was om een dampkap te laten vervangen maar wel vloekte omdat het plafond van de keuken vetsporen vertoonde. Ik bedoel maar.
Nu verhuur ik zelf en probeer menselijk te zijn voor mijn huurders. En laat roken toe. Uiteraard. Of gaan de volgende niet schilderen misschien ? Dan heb je de verkeerde binnen genomen.
ik vermoed dat wij een ander doelpubliek hebben.

ik verhuur uitsluitend in perfecte toestand (lees toestand nieuwbouw zoals bij eerste ingebruikname) ... ik sloof me daarvoor uit, wat ook zeer zichtbaar is bij de verhuring ...

achterkant van de medaille is dat ik zeer veeleisend ben tov de huurder, maar daar ook heel open over communiceer.

ik heb daar de beste ervaringen mee. Huurders moeten niet rekenen op mijn medemenselijkheid, ze mogen van mij wel een appartement in perfecte condities, zonder enig mankement verwachten. Ik moet ook niet rekenen op de goede wil van de huurder, we maken op voorhand goede afspraken (op papier).
een hoge huur en drie maand waarborg doet de rest van de selectie.


edit : mensen observeren en doorsturen indien je twijfelt, ook belangrijk! ... niet paniekeren over een maand leegstand ... (wat ik raar genoeg dus nog niet tegenkwam)

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 januari 2012 om 10:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden