Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2012, 15:20   #30
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Op al uw vragen: Waarom?
Ik wil best discussiëren over islam binnen europa, maar wat "daar" gebeurt zijn mijn zaken niet.
Het ging over de vraag of de westerlingen de overname door de (radicale) islam steunen.

Nihilisme is geen partij voor een religie. De vraag is dus niet hoe sterk de Islam is, laat staan de radicale. De vraag is hoe sterk we nu staan met onze individualistische religievernietiging. Met onze "liberale" vrijheden. De overtuiging dat die leegte de islam zal opzuigen is fout gebleken. Dus ofwel vullen we het zelf op ofwel vult bv de islam het op. Bijvoorbeeld zeg ik dus, want de Islam is niet het enige vulmiddel.
Got ist tot ... wass nun? zegt u dat iets?
Waarom?
Omdat de wereld elke dag kleiner wordt.
Omdat het afwijzen van verantwoordelijkheid op eender welk niveau en schaal een actie is met konsekwenties.

Laat mij dat laatste verduidelijken.
Wanneer heeft jou afwijzen van verantwoordelijkheid geen impact meer?
Wanneer in het huis van je buren een 11jarig meisje verkracht wordt en daarna gestenigd omdat ze verkracht werd?
Wanneer dat gebeurt in de wijk naast de jouwe?
Het dorp naast het jouwe?
De provincie naast het jouwe?
Het land naast het jouwe?
Het gebeurt in Azië of Afrika?
Worden de mensenrechten van de meisjes in de voornoemde volgorde dan steeds maar kleiner omdat ze niet jou buurmeisje zijn?

En wat dat opzuigen betreft. De voorzitter en oprichter van de eerste echte Belgische Moslimpartij was een bekeerde Belg.
Zijn zoon werd nadien medeoprichter en leider van de PJM.
In de meest radicale islamkringen in Europa vindt men steeds weer hier opgegroeide en hoogopgeleide jongeren en... bekeerde Westerlingen.
Bij de meeste aanslagen die hier gepleegd werden en of verijdeld zijn de organisatoren en daders meer wel dan niet mensen uit die groepen.
De grootste en meest fanatieke aanhangersgroep van de radicale islam in België (en dat geldt voor de rest van West Europa evenzo) bestaat uit 'jongeren' van de tweede of latere generaties. Vaker wel dan niet gelieerd aan georganiseerde misdaad om hun kringen van geld en werkingsmiddelen te voorzien.
Indien er geen 'opzuigen' was... hoe verklaart u dit dan?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden