Discussie: Vera vs Steve
Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2004, 13:51   #6
Steenuil
Lokaal Raadslid
 
Steenuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
Standaard

Het zal je niet verbazen dat ik voor je eerste keuze heb gestemd. Als Groen! op zichzelf blijft bestaan dan geef je mensen een keuze. Het kan natuurlijk zijn dat Groen! onder de kiesdrempel verdwijnt. Dan zou je kunnen zeggen dat het aan Groen! ligt. En ja, nu de CD&V N-VA aan boord heeft genomen is er voor de 'linkse centrumkiezers' enkel nog plaats bij de SP-a-Spirit. Maar moet je niet uit gaan van je eigen kracht? Is het niet totaal verkeerd zo'n grote beslissingen te nemen vanuit een angstreflex? In die zin was ik ook absoluut tegen het veranderen van de naam. Agalev had één verkiezing zwaar verloren. Maar iedereen ként Agalev wel. Groen! is onbekender en daar moet je veel meer energie insteken.

Maar goed, iedere zijn eigen strategie.

Dat van die carièristen: je hebt gelijk. Groen! is gegroeid als beweging en pretendeerde anders te zijn dan de anderen. Maar vanaf het moment dat je met macht te maken krijgt loop je de kans dat mensen hun hoofd verliezen aan carièredrang. Dat verklaard ook de enorme kloof tussen de militanten en de verkozenen. Die kloof moet eerst dicht, dan kan er terug gewerkt worden.
Dat zal ook gebeuren als de LSP ooit zo groot zou worden als Agalev. Je ziet wel dat de zogenaamde carièristen uit de partij stappen. En in het geval van Sannen vond ik dat erg spijtig.
__________________
www.groen.be
www.verazoekt.be
Steenuil is offline