Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2004, 08:31   #124
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Een partij is echter meer dan standpunten. En hier heb ik dan ook meer fundamentele kritiek:
1*- "Ontmenselijken" en "demoniseren" van tegenstrevers en bevolkingsgroepen. Dit is iets waar het VB aan moet werken. Dus zonder afbreuk te doen aan haar standpunten, ze vertalen naar een versie die ook respect voor mensen weerspiegelt.
2*- De kwaliteit van de partijkaders moet drastisch hoger. De top is OK, maar het niveau van de sub-top en de bvb. gemeentemandatarissen is te laag. Met kwaliteit bedoel ik: politiek inzicht, intellectueel, bestuurlijk (management-capaciteiten), dossierkennis, netwerk, enz.
3*- Het VB moet "allianties" buiten de politiek aangaan, met verenigingen en het middenveld. Nu staat het VB teveel geisoleerd.
1* demoniseren is altijd verkeerd. Als iemand in dit land gedemoniseerd wordt is dit wel het VB. Ik sta reeds jaren in het VB, en denk niet dat wij vreemdelingen demoniseren. Enkele uitzonderingen niet te na gesproken. Het VB moet wel op een vriendelijker manier over en met vreemdelingen spreken. Ik heb dat altijd zo gedaan en daar enkel goedkeuring voor ontvangen zowel binnen als buiten de partij.
Ook moet meer aandacht gaan naar hulp in eigen land.
2* De partij wordt goed geleid en doorstaat schitterend de vergelijking met andere. Zie opnieuw de strategie ven de laatste verkiezingen. Als gevolg van de demonisering is het inderdaad soms moeilijk beter opgeleide personen aan te trekken voor het middenkader. Werk aan de winkel!
3*Allianties buiten de politiek zijn er, openlijk of niet. Meer is nodig. Er wordt aan gewerkt.
luc broes is offline