Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2004, 19:47   #127
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
"Ik stem Blok maar ..."


Vele kiezers die Blok stemmen, stemmen niet op dit Blok omdat ze het met alle punten van dit Blok eens zijn. Ze stemmen Blok omdat deze partij bepaalde standpunten naarvoor brengt die hen erg aanbelangen en waarvoor het Blok volgens hen van alle partijen de beste oplossing aanreikt of soms als enige een oplossing aanreikt.


Maar daarom gaan ze nog niet akkoord met alle standpunten of vermeende standpunten van het Blok.


Ik zou daarom wel eens willen weten welke standpunten van het Vlaams Blok bij de Blokkiezers in niet zo goede aarde vallen. Welke thema's spreken u als Blokkiezer helemaal niet aan of welke standpunten van het Vlaams Blok stoten u als Blokkiezer gewoon af?


Wat mij persoonlijk in het Vlaams Blok helemaal niet aanspreekt zijn hun standpunten over ethische kwesties. Daarin verkondigen ze quasi dezelfde stellingen als die van conservatieve CVP-ers. De stellingen van de CVP van pakweg 10 �* 20 jaar geleden dus. Abortus, euthanasie, holebi-aangelegenheden... Daarin voert het Blok standpunten aan die voor mij oubollig en voorbijgestreefd zijn.



Dus Blokkiezer, welke zijn voor jou de standpunten van het Vlaams Blok die het het best naar de prullenmand zou laten verhuizen?
Een voorbeeld van een standpunt van het Blok dat mij niet aanspreekt:

- meervoudig stemrecht voor gezinshoofden in naam van hun kinderen

Verder heb ik het moeilijk met hun houding tegenover besneden individuen... 8)
Agitator is offline