Los bericht bekijken
Oud 5 april 2015, 08:02   #1639
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?
Misschien beter kijken? Ik lees U woord per woord. Ik hergoogle uw bronnen tekst per tekst. Ik vraag U aan te tonen of U gelooft of U weet.
U bent dus een gelovige die vertrouwen in andermans onderzoeken legt, en daar zelfs zodanig genoegen mee neemt ieder vragend mens af te wijzen naar een onderzoek dat U niet eens half kan nuanceren?
Heb ik dat goed?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar waarom geef je dan geen complexer voorbeeld?
Ik vind het experiment veelzeggend, maar nietszeggend over willekeurige mutaties in enkele individuen waarvan ineens "gemuteerde soortgenoten ontstaan" . Daarvoor moet je inderdaad wegtrekken van je soortgenoten, geïsoleerd geraken of met andere factoren die niet willekeurig zijn. Die zijn er al, maar die passen zich gewoon aan op de nieuwe omstandigheden. Zijn ze er niet gaat ge zoals ge zelf aangeeft dood.



Los van soort. Is willekeur niet eerder het woord dat ons gevangen houdt? Ik wil dit overstijgen.



Maar die niet overleven in de omgeving gaan dood. Die overleven kunnen voortplanten en dat selecteert zich netjes uit op de omgeving.
Bezie dus bv hoe kleur in een insect een bepalende factor op overleven kan zijn. Die kleur is wat jullie misschien "willekeurige mutaties" noemen, maar dat wat de soort over tijd vormt is helemaal niet willekeurig, en noch is die mutatie er achteraf in gekomen. Die was er al, maar heeft het voordeel van de omgeving/omstandigheid gekregen.

Is uw blank worden een willekeurige mutatie? (moest je blank zijn)
Zoals het mij eerder verkocht werd lijkt het wel dat er uit 2 donkere mensen een blanke man is geboren en zo het blanke ras is kunnen ontstaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden