Discussie: De val van Rusland.
Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 00:02   #300
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

parcifal

Citaat:
Ach, dus Soros staat gelijk aan Freedom en beide zijn vijanden van rusland natuurlijk.
"Freedom" en "freedom house" hebben net zoveel met elkaar te zien als de "Democratische volksrepubliek Korea" met Korea. Freedom house is een project van Soros, als je wil geef ik de link.


A
Citaat:
llez, de lijst met vijanden groeit en groeit, Amnesty, Human Right Watch, Freedom House, Open Society Foundation.... : allemaal russofoben.
Amnesty niet, ze zijn wel niet altijd objectief, maar ze bekritiseren uw Oekraïense vriendjes net zozeer als Poetin. (beide terecht)
Hun bevindingen worden selectief geselecteerd door Rusland, het Oekraïense regime en westerse leiders.
U hebt nooit de moed gehad om uw Oekraïense Maidan vriendjes te bekritiseren, ik heb Poetin wel en al meermaals bekritiseerd.

Citaat:
Misschien moet je direct al dat bochtenwerk afsnijden en kan je direct naar de basis gaan : democratie, mensenrechten en een vrije pers zijn Ideen die fundamenteel russofoob zijn.
Daar begint uw racisme, en toon je aan dat heel je betoog op racisme en clichés gebaseerd is.


Citaat:
Een echte rus (als jij) zweert natuurlijk bij autocratie of dictatuur, goelags en censuur en propgaganda.
Jij kent mij niet persoonlijk, ik U ook niet, maar aan de hand van uw uitspraken kan ik wel tot bepaalde conclusies komen.


Citaat:
Vreemd dat je niet verhuist naar Noord-Korea dat is in jouw optiek duidelijk het paradijs toch?
En waarom verhuis jij niet naar het paradijslijke Oekraïne? Mensen verdienen er 100 euro per maand maar dat vinden ze geweldig, want nu zijn ze vrij en hebben ze een pro-westerse regering. Natuurlijk heb je enge pro-Russen die het daar niet mee akkoord zijn, maar dat zijn geen echte Oekraïners natuurlijk, en die verdienen die kogel in hun kop natuurlijk. Moet je Maidan en de "Heilige 100" maar niet in vraag stellen natuurlijk, hoe durven ze!

Al die statistieken zijn bullshit. Alles hangt er van af hoe je het berekend. Een bezoekje aan Rusland en Oekraïne, maar dan niet alleen aan de hoofdsteden, leert heel wat meer dan zulke statistieken.
Natuurlijk heb je sommige Russische oligarchen die zo fenomenaal rijk zijn dat dit alle statistieken overheerst. Maar in Rusland heb je wel degelijk een grote en boomende middenklasse, dat zie je ook aan het grote aantal Russische toeristen in onze steden. Ooit al Oekraïense toeristen gezien? De enige Oekraïners die je hier tegenkomt zijn ofwel asielzoekers, ofwel illegale werknemers in restaurants en consoorten. Dat zegt voldoende. Iedereen die er iets van kent weet dit natuurlijk, en ook de westerse leiders weten dit, maar ze gebruiken Oekraïne puur als een pion om met Rusland schaak te spelen.




Citaat:
De bovenklasse is nog veel rijker geworden ondertussen (door diefstal uiteraard)
sinds de jaren 90, net als in Oekraïne.

Citaat:
en de "middenklasse" (die nooit echt bestaan heeft overigens) en onderklasse zijn beiden samengesmolten tot een arme onderklasse.
Dat je zoiets durft zeggen toont aan dat je die landen helemaal niet kent. En dat je zeker nooit in Rusland bent geweest in de jaren 90.


Citaat:
In rusland ben je ofwel een lid van de adel rond de tsaar ofwel een ploeterende lijfeigene, zo was het 500 jaar geleden, zo is het nu, al de rethoriek ten spijt...
Zo was het tot 1917, exact 100 jaar geleden. Toen is alles veranderd. Maar sommige Oekraïners willen blijkbaar graag terug naar het verleden...
tomm is offline   Met citaat antwoorden