Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2014, 12:29   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
.

Ik geloof in het wettelijk pensioen. het is een modern systeem, het is aan de jeugd om dit te blijven bewerkstelligen
dat is het punt: ofwel levert de oudere generatie meer in om het wettelijk pensioen "te blijven bewerkstelligen" oa door te werken tot de wettelijke pensioenleeftijd, ofwel wordt de jongere generatie met nog meer belastingen opgezadeld.

Ik ga er van uit dat de oudere generatie aan het langste zeel gaat trekken, gewoon om het feit dat ze met meer zijn en enkel aan zichzelf gaan denken. De partijen die ten gronde willen hervormen om de boot drijvende te houden gaan dus nooit hun kans krijgen om dat te doen.

Zo gaat het doorgaan tot de boel in elkaar stuikt. Vandaar dat ik géén vertrouwen heb in het wettelijk pensioen en aan het sparen ben voor de tijd dat ik stop met werken maar amper nog iets zal krijgen van de staat. Ik heb in de laatste jaren nog nergens een rapport of cijfer gezien die dat zou tegenspreken. Ondertussen betaal ik wel bakken belastingen om het wettelijk pensioen van zij die weigeren er iets aan te doen te blijven betalen, van die leukerts die op hun 57ste gestopt zijn ipv te werken tot de datum dat het moest.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden