Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2013, 17:38   #20598
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Ik weet niet waar jullie wonen, maar ik woon middenin 'islamland.' De enige niet-moslims hier zijn Bulgaren, Polen en Slovaken en ook wat achtergebleven Vlamingen. Ik huur een appartement van een Afghaan en recht voor mijn deur is een moskee. Ik woon hier ruim drie jaar. Ik heb met andere woorden dus behoorlijk wat ervaring met allochtonen, waarschijnlijk meer dan een groot deel van de mensen die hier zo negatief over ze zijn.Mijn beeld is echter positiever geworden. Mijn vorige huisbaas was een Vlaming, een echte huisjesmelker. Niets dan miserie. Mijn huidige huisbaas, Youssri, is buitengewoon vriendelijk en zeer correct. Hij heeft zijn eigen zaak, spreekt perfect Nederlands, zijn vrouw is kinderarts. De Marokkaanse bakker, waar ik altijd ga, is altijd heel vriendelijk. Hij spreekt goed Nederlands, al heeft hij een accent. Geregeld krijg ik een broodje gratis. Hetzelfde geldt bij de buurtwinkel; de winkelier spreekt behoorlijk Nederlands, is altijd vriendelijk en correct en durft ook wel eens iets extra's meegegeven.Dan zijn er nog de buren. Heel lieve mensen. De ouderen onder hen spreken weliswaar bijna geen Nederlands maar ze doen hun best. De mensen die naast me wonen, brengen geregeld wat eten.

Ik kan me voorstellen dat als je moslims beschouwt als, en hier gebruik ik enkele woorden die ik hier ben tegengekomen, minderwaardig, beesten, verkrachters, parasieten, de pest, uitschot... dat ze misschien wat minder vriendelijk zijn tegen over jou. Ik daarentegen veroordeel geen mensen op basis van geloof, geslacht... Ik kijk naar de persoon die voor me staat. Door vriendelijk te zijn, heb ik ingezien dat het best goede mensen zijn; heel vriendelijk en gastvrij. Het zijn warme mensen.

Natuurlijk zitten er enkele rotte appels tussen en lopen sommige tieners er hier bij als opgefokte gorilla's maar problemen heb ik nog nooit gehad. Integendeel, als er problemen zijn (kapotte auto, iemand die valt...) zijn zij er als eerste bij om te helpen terwijl de autochtonen liever van op een afstand kijken.

Als ik de reacties hier lees, zie ik vooral veel angst voor het onbekende en een onvermogen om een onderscheid te maken.

Laat ik erbij zeggen dat ik absoluut geen voorstander ben van islam, of eender welke religie maar mijn oma bidt nog steeds 's ochtends en 's avonds en gaat wekelijks naar de mis en ik zie ze nog even graag. Ik denk niet dat zij abortusklinieken wil opblazen, bijvoorbeeld. De moslims in mijn buurt voeren ook geen oorlog tegen het blanke ras en de Westerse maatschappij.

Je kan hier duizend links plaatsen over geweld gepleegd door moslims. Ik kan er duizend plaatsen over geweld gepleegd door christenen, hindoes of zelfs boeddhisten. Bovendien kan ik op die manier ook aantonen dat vrouwen ook beesten zijn. Net als mannen, by the way, want daar heb ik ook wel artikels over. Al die haat hier, is het echt angst? Racisme? Of gewoon een joke?

edit: Wat me ook opvalt is dat ze zich zeer bewust zijn van de toenemende intolerantie en dat ze het, in tegenstelling tot de meesten hier, genuanceerden kunnen bekijken. Ze beschouwen zich niet alleen als slachtoffer maar ze zien ook in dat nog heel wat werk is in hun gemeenschap.

Zo'n verhalen hoor je natuurlijk niet op rechtse fora, of in de media... Je moet ervoor met die vuile, vrouwonvriendelijke, barbaarse honden praten.
Het zou inderdaad héél straf zijn indien er hier en daar niet een plaats, een straat zou zijn waar het met de aanwezige moslims wel meevalt!
Dat neemt niets af van de vaststelling dat het op zovele andere plaatsen helemaal onaanvaardbaar is wat er allemaal te zien is en wat er gebeurt!
Jij kunt ook een verzameling maken van ontoelaatbare zaken gepleegd door niet-moslism maar die van jou, neem een periode van 5 jaar bvb - en niet beginnen zoeken in en vanaf het Oud testament - maar je zult in het niets vervallen bij wat er in het "andere kamp" vast te stellen is over bvb eenzelfde periode!
80 of nog meer % van de bajesklanten zijn vreemdelingen, vooral moslims.
Zonder hypocriet te doen over diegenen die zogezegd als "Belg" moeten doorgaan... Dat is niet toevallig.
Ik wens je verder een lang en gelukkig leven in je model-multiculturele wijk!
andev is offline   Met citaat antwoorden