Los bericht bekijken
Oud 26 april 2017, 06:57   #34
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
God heeft satan en de mens geschapen, met de unieke eigenschap: vrije wil, maar niet om Hem ongehoorzaam te zijn zonder daarvoor te worden gestraft.
Ik begrijp de vraag niet goed. God is God, satan is satan en de mens is de mens. Je doet alsof de mens inherent goed is of steeds naar het goede wil neigen (zoals de engelen) - waarom zijn wij geschapen zou je je zo ook kunnen afvragen - maar nee, de mens moet moeite doen om goed te zijn.
Hoezo je snapt het niet? Ik zal een poging doen het uit te leggen:

Die god van je is almachtig niet?
Er is dus absoluut niets dat tegen zijn wil gebeurt in deze wereld, correct? Anders was hij niet almachtig he!
Als hij ons dus toelaat om hem niet te gehoorzamen, dan is dat ook omdat hij het zo wil, niet?
Nogmaals anders gebeuren er dingen niet volgens zijn wil, wat dus wil zeggen dat hij niet almachtig is.

Als je de contradictie in het bovenstaande niet inziet is het puur omdat die gecultiveerde achterlijkheid die jij een godsdienst noemt, jou zo ver heeft gekregen dat je zelfs simpele logica niet meer wil aanvaarden.


En als we die contradictie even negeren en verder gaan wordt het nog gekker:

Die god van je zou ook een ‘goede god’ zijn, niet?
Maar als we die god van je niet gehoorzamen, in plaats van ons op onze plaats te zetten alvorens het te laat is, wat dus geen probleem zou moeten zijn voor een almachtig wezen, laat hij ons liever doen zodat hij ons achteraf lekker kan straffen door ons voor eeuwig in een oven te steken.
Hij heeft ons dus gemaakt met de bedoeling de meesten van ons uiteindelijk eeuwig te kunnen folteren in zijn pretpark vol vuur.

En jij noemt dat een ‘goede god’?


Of erger nog:

Hij kijkt onbekommerd toe hoe bijvoorbeeld een pedofiel met die ‘vrije wil’ een kind verkracht. En dit gebeurt natuurlijk volledig volgens zijn wil, anders was hij niet almachtig.
Maar ook al ‘straft’ hij die pedofiel mss. achteraf (wat lang niet zeker is in jouw godsdienst), hij heeft alle mogelijkheid om die pedo te stoppen zelfs voor hij eraan denkt die afschuwelijke misdaad te plegen maar neen, hij laat het kind liever op gruwelijke wijze afzien en hoogst waarschijnlijk de rest van z’n leven compleet getraumatiseerd door te gaan.

Als ik als mens de mogelijkheid heb om zo’n afgrijselijk gebeuren tegen te houden en ik doe niks, ik zeg gewoon, “ach.. hij belandt achteraf wel in den bak”, dan ben ik al even slecht als die pedofiel zelf want ik ben in principe medeplichtig puur door nalatigheid.
Maar die god van je is een ‘goede god’ hoor!


Ik ben blij dat er absoluut geen enkel bewijs is voor het bestaan van zulk een afschuwelijk monster dat jij ‘god’ noemt.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 26 april 2017 om 07:04.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden