Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2004, 19:00   #41
chiquillo
Partijlid
 
chiquillo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Mijn oplossingen bieden evenzeer een stuk meer vrijheid, maar de democratie wordt aan banden gelegd wegens een gebrek aan vertrouwen in de capaciteiten van de massa.
hoe ga je vrijheid kunnen garanderen in een autoritair systeem????
jij vind de massa te dom dus wil je hen de democratische vrijheid ontnemen! u wil gewoon een dictatuur, met u zelf aan de macht neem ik aan! +Vergeet niet dat je de massa nodig hebt voor je reactionaire staatsgreep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Daarvoor moeten competente mensen worden ingeschakeld. Ik persoonlijk geloof dat een technocratische staatstructuur die oplossing kan bieden.
simpel vraagske: wie bepaald er wie competent is en wie niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
en wat doet u met linksgezinden, na uw staatsgreep?
Die krijgen het recht om kleine onafhankelijke anarchistische enclaves te stichten.
o leuk, kunnen we van daaruit het verzet tegen uw fascho staat organiseren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Simpel. In een cooperatieve staatsgeleide economie werken arbeiders niet voor een baas, maar voor de staat.
ah u bedoelt eigenlijk geen echte cooperaties maar van de communistische lap middeltjes om via concurentie de economie aan te zwengelen zoals in het Joegoslavie van Tito.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Door tegen de staat in opstand te komen, schaden de arbeiders het algemeen welzijn.
jou staat kent geen democratie of andere inspraak dus kan ze onmogelijk het "algemeen welzijn" vertegenwoordigen. De syndicaten daar in tegen wel, het enige wat zij schaden is het kapitalisme of in jou geval het staatskapitalisme. Maar dat heeft geen zak met algemeen welzijn te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
In een cooperatieve staatsgeleide economie is er geen uitbuiter. Dat is net het hele principe.
jawel de staat (bestuurt door een elite) neemt gewoon de positie van de kapitalisten in, maar de uitbuiting blijft. Meer nog ze zal waarscheinlijk groter worden, men zal in het "algemeen belang" verwachten dat de werkers zich meer geven voor hun werk tegen lager loon. van werk veranderen is ni mogelijk en vakbondswerking is verboden dus die uitbuiting zal extreme vormen aannemen, dacht ik zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Het is net door cultuurverschuivingen en de aanwezigheid van minderheidsculturen in landen met een afwijkende meerderheidscultuur waardoor de meeste conflicent ontstaan. De conflicten in Rwanda, Israel/Palestina, Noord-Ierland, Baskenland, Kurdistan, Tsjetsjenië en in beperkte mate zelfs ons eigen België zijn allemaal mooie voorbeelden.
de conflicten die jij aanhaalt hebben meer te maken met materiele ongelijkheid (israel/palestina is daar het beste voorbeeld van) waar culturele en religeuze verschillen wat olie op het vuur gooien. Wat jij wil doen is die culturele verschillen vergroten door segregatie en nationalisme (verdeel en heers)

conflict hier in belgie???? ja nu je het zegt ik hoor de granaten juist in slaan bij mijn blanke buurman
__________________
‘Waar gezag is kan geen vrijheid zijn’
chiquillo is offline