Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 01:10   #189
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ieder zijn meug Gwylan. Van mij mogen politici wel meer verdienen dan een "modaal" inkomen. Het probleem is dat ze daar bijlange niet, en nooit, genoeg aan hebben. Hoe langer ze in de politiek zitten, hoe beter ze de weg kennen, en hoe gulziger ze graaien.

Ik twijfel er niet aan dat jij te eerlijk bent voor de politiek. Eerlijk zijn lijkt mij echter gemakkelijker voor mensen die er warmpjes inzitten dan voor mensen die het met een écht modaal inkomen moeten rooien. Dat is geen 2100 euro per maand, maar goed de helft, of zelfs minder. Het is geen toeval dat er ook vandaag nog armoede bestaat in het "rijke" Belgique, en dat ze zelfs stijgt. Er bestaan ook vandaag nog mensen die zich nooit een restaurantbezoek kunnen permitteren of zullen kunnen veroorloven. "Arme luizen" waar opscheppers zoals DucDEngien/Aynerand op neerkijken.
Daartegenover staan politici zoals Verhofstadt, De Gucht en Michel. Het contrast tussen hen en de "arme luizen" die zij beweren te vertegenwoordigen kan niet groter zijn.
Het is ontegensprekelijk zo dat in de wereld waarin ik ben opgegroeid en leef veel zaken verschillen van de «buitenwereld», maar dat mij misschien wel kan verweten worden dat ik behoor tot dezen die verhoudingsgewijs financiëel makkelijk praten hebben betekent niet dat a) ik niet zorgzaam omspring met geld, en b) ik totaal geen benul heb van hoe veel anderen de eindjes aan elkaar moeten knopen.

Van mij moet u geen opschepperige verhalen verwachten over rijkdom en makkelijk verdiend geld over de balk gooien, en zo mogelijk nog minder geringschattende commentaren op wat anderen al dan niet verdienen of bezitten.

Eenieder leeft naar eigen inzicht en vermogen, en niet geld of bezit maakt gelukkig, maar de liefde en aandacht die de mensen om ons heen ons schenken. Onze leefwerelden kunnen verschillen, maar we proberen allen met dezelfde overtuiging en inzet goede echtgenoten te zijn voor elkaar en vooral goede papa’s en goede mamans voor onze kinderen, zo goed als mogelijk onze beroepsactiviteiten uit te oefenen, zo veel als mogelijk klaar te staan voor anderen, en in de algemeenheid goede mensen te zijn, ook al is de ons voor dat alles gegeven levenstijd soms te kort.

Hoe lang of kort deze voor mij ook moge wezen, ikzelf zal nooit om de uitbetaling van een «pensioen» vragen, maar in het algemeen ben ik oprecht van mening dat men – zowel in uw land als in het mijne – de minimum pensioenbedragen veel beter moet afstemmen op de stijging der levensduurte en de uit de hand lopende kosten van energie en huisvesting, en voor zover ik het kan nagaan betekent dat in veel gevallen quasi een verdubbeling van de minimum pensioenbedragen.

Verminder tot het modale de thans overdreven vergoedingen van allerhande verkozenen op alle niveau’s, en daarmee kan alvast één en ander gedaan worden aan de minimumpensioenen...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 13 augustus 2017 om 01:13.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden