Los bericht bekijken
Oud 9 september 2002, 14:15   #56
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
In uw visie -zoals al meerdere malen ten berde gebracht op dit forum- moet Kerk en staat samen vallen en moet er één officiële godsdienst komen die elke inwoner verplicht moet aannemen. Me dunkt dat wanneer u op de proppen komt met zogezegde illegitieme aanslagen op uw vrijheid van meningsuiting, u zich aan grove kringredeneringen, zoals men dat pleegt te noemen, schuldig maakt.
Maar nee, iedereen denkt wat hij wil. Alleen moet hij dan gaan wonen in een gemeenschap waar zijn gedachtengoed gangbaar is. Daar is toch geen kringredenering mee gemoeid? Voor mijn part kunnen katholieke parochies naast islamietische moskee-gemeenschappen bestaan, maar de aanhangers van elke godsdienst mogen wel niet op mekaars terrein komen. Vrijzinnigen gaan naar hun drugs- en condoomscholen, islamieten naar moskeescholen en katholieken naar katholieke scholen. Bedrijven moeten statutair kenbaar maken welke godsdienst gangbaar is in hun bedrijf en vervolgens enkel mensen van de juiste godsdienst aanwerven. Als ik me niet vergis, is dit de situatie in bepaalde delen van India, maar ook bij ons, waar de joden hun eigen getto hebben, en islamieten volop bezig zijn hun eigen getto's te veroveren in onze binnensteden. Het enige probleem is momenteel nog de morele dwingelandij die vrijzinnigen aan de katholieken opleggen door bv. de ontmanteling van het katholiek onderwijs te willen forceren, katholieke hospitalen te dwingen tot abortus en euthanasie, katholieke jongeren aan de drugs te helpen, huisvrouwen financieel droog te leggen, enz.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden