Discussie: Het Hydra Monster
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2015, 06:02   #58
Manus
Burger
 
Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 134
Standaard

Tegenstrijdigheid, ja ik had me beter moeten uitdrukken. In die situatie met de buurvrouw hield ik uw scenario's in het achterhoofd en daarbij was mijn aanname dat ieder al op het tandvlees zat en hulp bieden dus amper mogelijk was zonder eigen risico.

Ik vrees dat we elkaar deels verkeerd begrijpen omdat onze doelstellingen niet gelijk zijn. Als ik u correct interpreteer is bevolkingsreductie voor u een middel om ervoor te zorgen dat de behoeftes bevredigd worden van zoveel mogelijk mensen en dit op een duurzame manier. Voor mij echter is bevolkingsreductie het doel op zich.

Voor mij heeft de mens het recht niet om gans deze planeet te claimen. Zelfs indien we zouden beschikken over een onuitputtelijke energiebron en een oneindige voorraad grondstoffen, dan nog zou ik pleiten om de populatie te laten krimpen om zodoende ruimte te geven aan het andere leven op deze planeet. Vandaar dat de scenario's door u beschreven door mij als middel kunnen worden aanzien om dit doel te bereiken. Tijdelijke ellende voor onze soort om daarna een evenwichtiger geheel te krijgen. Eigenlijk ga ik hiermee off-topic, excuses hiervoor.
Manus is offline   Met citaat antwoorden