Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2017, 18:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard Moest de Brexit dan onderworpen worden aan een Europees-breed referendum ?

Naar aanleiding van het lezen van een artikel van groot licht Torfs in De Standaard (paragraaf onderaan gequoot), vond ik bovengaande stelling wel grappig.


Als de Catalanen zich niet in een referendum mogen uitspreken over hun drang naar onafhankelijkheid,
dan stelt dezelfde vraag zich toch voor de Brexit !

Stel je voor dat in de hoogdagen van Europa, men ingeschreven had in de Europese verdragen dat een exit moest onderworpen worden aan een stemming in gans de EU !
Hoe ondemocratisch zou dat niet ervaren worden ?

Citaat:
Mijn middelbare schooltijd liep van 1968 tot 1974. Na de onafhankelijkheid van de meeste kolonies. Voor de implosie van de Sovjet-Unie. Haast achteloos denk je dan: de wereld heeft er millennia over gedaan, maar nu ligt elk land op zijn plaats. Dom natuurlijk, maar vaak zien wij het verleden in functie van het nu. Hier en daar denkt een eenling zelfs: de hele wereldgeschiedenis was een lange weg naar het absolute orgelpunt, en dat ben ik.
Rik Torfs
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden